اشرف غنی زمان پایان عمر حکومت وحدت ملی را اعلام کرد

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان گفت از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 1398 حمایت خواهد کرد.

اشرف غنی زمان پایان عمر حکومت وحدت ملی را اعلام کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت از بیست و سومین سالگرد شهادت شهید وحدت ملی عبدالعلی مزاری شرکت و سخنرانی کرد.

اشرف غنی در این مراسم ضمن تسلیت شهادت عبدالعلی مزاری، شهدای ۲۴ حوت هرات، شهدای نهضت مشروطه‌خواهی و شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفت: اگر استبداد یک طرف تاریخ ماست، آزادی‌خواهی دوامدار در طول ۱۴۰ سال، طرف دیگر قضیه است.

رئیس جمهور افغانستان بیان داشت که ارگ ریاست جمهوری، نه مقر استبداد است و نه هم به شخص خاصی تعلق دارد، این خانه متعلق به تمام مردم افغانستان است؛ حکومت وحدت ملی برای این ایجاد شد که نقطۀ وصل باشد، نه نقطۀ فصل. فصل تفرقه تمام شده است، فصل‌های کتاب وحدت ملی، همگرایی و ارادۀ محکم ما برای تطبیق قانون اساسی آغاز شده است.

وی اظهار داشت: آغوش سیاسی ما باید بزرگ باشد نه محدود. هر قدر خود را محدودتر بسازیم، به همان اندازه امکانات افغانستان را محدود می‌سازیم. ما با مفکورۀ بزرگ شروع کردیم که چگونه آلام و بحران‌های سیاسی افغانستان را حل کنیم، نه اینکه آن را بیشتر بسازیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: یک نظام مردم‌سالار که به ارادۀ مردم و بر اساس انتخابات شفاف و آزاد به گونۀ دوم‌دار به وجود می‌آید، ضامن وحدت ملی و عدالت اجتماعی ما است.

وی گفت: امید است که انتخابات ۱۳۹۷ ولسی‌جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها و ۱۳۹۸ ریاست‌جمهوری، وسیلۀ یک گفتمان ملی و تعین راه آیندۀ ما به اساس قانون اساسی و خواسته های مردم باشد.

اشرف غنی در مراسم سالگرد شهادت «عبدالعلی مزاری» در ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد حکومت وحدت ملی از کمیسیون انتخابات این کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 1398 حمایت خواهد کرد.

این در حالی است که اگر انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال 1398 برگزار شود حکومت وحدت ملی عملا پنج سال ادامه می‌یابد و بسیاری از احزاب و جریان‌های سیاسی افغانستان در ماه گذشته با استناد به قانون اساسی این کشور اعلام کردند که دوره ریاست جمهوری تا سه ماه آینده پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.