معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی ازآغاز راه اندازی باشگاه‌های ویژه پیشکسوتان فرهنگی در سراسر کشوراز هفته آینده خبر داد.

راه اندازی باشگاه پیشکسوتان فرهنگی در سراسر کشوربه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی الهیارترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی از راه‌اندازی باشگاه پیشکسوتان فرهنگی خبر داد و اظهار کرد: در راستای تحقق سند تحول بنیادین و اجرای سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش درخصوص تکریم فرهنگیان بازنشسته و استفاده از تجارب ارزنده و ۳۰ ساله پیشکسوتان باشگاه‌های ویژه پیشکسوتان ابتدا در مراکز استان‌ها و در ادامه در شهرستان راه اندازی می‌شود.

الهیار یکی از ضعف‌های نظام اداری را پرورش ندادن نیرو‌های جایگزین و مستندسازی تجارب بازنشستگان برشمرد و عنوان کرد: در سند تحول بنیادین روی اصلاح نظام اداری و استفاده از ظرفیت‌های پیشکسوتان تأکید شده است.

وی ادامه داد: احساس تکریم در پیشکسوتان، ایجاد انگیزه و تقویت اراده و اعتماد به نفس در آنها، استفاده از ظرفیت‌ها وتجارب آنها در بعد مدون و مستندسازی، ارتقا و انتقال تجارب به نیرو‌های جوان با قرارگرفتن در یک پروسه زمانی معینی در کنار پیشکسوتان از جمله مزایای این طرح خواهد بود.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی، اظهار کرد: اعتلای منزلت اجتماعی بازنشستگان، استفاده از تجارب و نظریات آنهاو غنی‌سازی اوقات فراغت بازنشسته‌ها از جمله اهداف تأسیس باشگاه پیشکسوتان فرهنگی است.

وی در ادامه گفت: استان‌ها باید برای راه اندازی باشگاه مذکور مکان‌هایی را با مشخصات تعیین شده معرفی کنند که ازجمله می‌توان به دسترسی آسان برای بازنشستگان، فضای مطلوب، جذاب و دارای فضای سبز، وجود اتاق‌هایی جهت استراحت و کلاس‌های آموزشی، داشتن اتاق ویژه معاینات پزشکی، سالن اجتماعات، اتاق فناوری و کامپیوتر، امکانات ورزشی و استقرار صندوق قرض الحسنه و... اشاره کرد.

اعلام آمادگی 4 استان برای تاسیس باشگاه فرهنگیان 

الهیار از ارسال بخشنامه مربوط به استان‌ها خبر داد و افزود: تاکنون ۴ استان شهر تهران، البرز، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی برای تاسیس باشگاه پیشکسوتان فرهنگی اعلام آمادگی نموده اند و فضا‌های دارای شرایط ایجاد باشگاه را معرفی کرده اند.

وی گفت: در مرحله اول باشگاه پیشکسوتان در ۲ استان تهران و البرز در هفته آینده و در استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در هفته معلم به بهره برداری می‌رسد.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی تصریح کرد: باشگاه پیشکسوتان فرهنگی تهران در جوار باشگاه فرهنگیان میدان حر خیابان کاشانی هفته آینده افتتاح می‌شود که دارای، چهل واحد اقامتی، سالن جلسه، سایت کامپیوتر و رستوران است و باشگاه پیشکسوتان فرهنگی استان البرز در مهرشهر کرج و با امکاناتی از جمله سالن اجتماعات، کتابخانه، سالن ورزشی، فضای رفاهی، اتاق معاینه، سلامت و مشاوره و ... تا قبل از پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

تجهیز 80 درصد استان‌ها به باشگاه پیشکسوتان تا پایان سال 97 

وی افزود: برای اجرای مرحله دوم این طرح، تاکنون ۵ استان ازجمله فارس، هرمزگان، مازندران، اصفهان و زنجان اعلام آمادگی کردند که در ۶ ماهه اول سال ۹۷ باشگاه‌های مذکور افتتاح می‌شوند و پیش بینی می‌شود ۸۰ درصد استان‌ها تا پایان سال ۹۷ صاحب باشگاه‌های پیشکسوتان فرهنگی شوند و ۲۰ درصد باقی مانده در سال ۹۸ اقدام کنند.

الهیاربیان کرد: بازنشستگان فرهنگی هیچ محدودیتی در استفاده از باشگاه پیشکسوتان فرهنگی ندارد و کلیه هزینه‌های جاری آن توسط آموزش وپرورش و از طریق بودجه‌های استانی تأمین می‌شود، اما مدیریت و برنامه‌های فرهنگی توسط هیئت مدیره باشگاه پیشکسوتان تهیه و اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار