با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی مرکز بین المللی تحقیقات ذرت و گندم (سیمیت) در مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد راه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسکندر زند، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی در گفت: یکی از برنامه های مهم این وزارتخانه را افزایش ضریب تکنولوژی در بخش کشاورزی است که در این راستا با مرکز تحقیقات بین المللی گندم و ذرت ( سیمیت ) در کشور مکزیک تبادل علمی و تحقیقاتی می شود.

وی بیان داشت: تاکنون نمایندگی مرکز بین المللی تحقیقات گندم و ذرت در 4 استان کشور راه اندازی شده است که ارتقا سیستم به نژادی گندم در ایران ، تولید ارقام جدید بذر گندم متناسب با شرایط آب و هوایی خوزستان مناطق گرم و مناطق سردسیر کشور و نیز ارتقاء سیستم تولید بذر گندم از جمله مواردی است که در این مرکز تحقیقاتی انجام می شود.

رئیس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی گفت :در حال حاضر سیستم تولید بذر گندم در کشور خوب است اما تلاش می کنیم تا بهتر شود تا بذر گواهی شده با کیفیت و بهتری تولید و در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به هدف راه اندازی این مرکزافزود: هدف سوم از راه اندازی این مرکز تحقیقات بین المللی توسعه کشاورزی حفاظتی  است چرا که در کشاورزی حفاظتی زمین شخم زده نمی شود، بقایای زمین بعد از برداشت محصول به زمین بر می گردد و در مزرعه تناوب مناسبی اجرا می شود تا ضمن تقویت خاک ، آب کمتری مصرف شود ضمن اینکه کاهش انرژی در تولید مورد توجه است.

وی در پایان بیان کرد: طرح کشاورزی حفاظتی در خیلی از نقاط کشور در دست اجراست و در خوزستان نیز یکی از مناطقی که برای اجرای طرح کشاورزی حفاظتی مناسب تشخیص داده شده مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد است.

انتهای پیام/م

مرکز بین المللی تحقیقات ذرت و گندم در صفی آباد دزفول راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار