به منظور بزرگداشت آیین ملی نوروز جشن ملی نوروز گاه در محل رباط عباسی شهرستان نیشابور اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد اسماعیل اعتمادی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: این سازمان به منظور بزرگداشت آیین ملی نوروز که به عنوان میراث ناملموس در ۱۲ کشور توسط یونسکو ثبت جهانی شده، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است که در قالب ستادی در روز پنجشنبه ۲ فروردین ۹۷ در محل رباط عباسی برگزار می‌گردد.

وی افزود: بحث «نوروزگاه» مهم‌ترین برنامه فرهنگی است که در قالب یک جشن قرار است در نیشابور برگزار شود وهدف از این رویداد احیای آیین‌های محلی فراموش شده و یا در حال فراموش شدن است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: یکی از ویژگی‌های نوروز ایجاد صلح است و همین ویژگی‌ها موجب شده که نوروز به عنوان اولین و بزرگترین پرونده مشترک به ثبت جهانی برسد ونیشابور که چهار راه تمدن به شمار می‌رود باید مدیریت این جشن ملی را عهده دار باشد.

اعتمادی افزود: همه ما باید به ماهیت نوروز که همان حفاظت از محیط زیست و طبیعت است توجه ویژه داشته باشیم که در کشور ما کارکرد آن تغییر کرده است وماباید در زمینه حفظ محیط زیست ومیراث فرهنگی وطبیعی خود بیشتر اطلاع رسانی ومشارکت نماییم.
 
وی گفت: جشن ملی نوروزگاه جشن ملی نوروز گاه در روز پنجشنبه ۲ فروردین ۹۷ ساعت ۴ بعد از ظهر در محل رباط عباسی همراه با برگزاری مراسم نوروز خوانی، سخنرانی آئینی با موضوع نوروزگاه، مراسم آیینی اسب چوبی و موسیقی مقامی، نمایشگاه صنایع دستی و اجرای نمایش سیاه بازی با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع دیگربرگزار می‌گردد.
 
انتهای پیام// س. ح.
 

جشن ملی نوروز گاه در نیشابور

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.