13هکتاری از اراضی ملی درقلعه‌گنج به ارزش 2میلیارد ریال از دست زمین خواران رفع تصرف شد.

رفع تصرف از اراضی دولتی قلعه گنجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانحسین مرادکریمی جانشین مدیرکل و رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال 13.5 هکتار از اراضی ملی منطقه حسین‌آباد چاه‌زردان شهرستان قلعه‌گنج که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از چنگال سودجویان خارج شد.

وی افزود : متخلفان با توجه به کیفیت اراضی و وجود آب در صدد بودند از آن‌ها برای بهره‌برداری کشاورزی استفاده کنند که با دستور مقام قضایی شهرستان قلعه‌گنج رفع تصرف شد .

مرادکریمی گفت:پاسگاه‌ ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان قلعه‌گنج با همکاری پاسگاه انتظامی چاه‌دادخدا این اراضی ملی را از چنگال متصرفان خارج کردند و به دولت باز گرداندند،که ارزش اراضی رفع تصرف شده در شهرستان قلعه‌گنج بیش از 2 میلیارد ریال است.

رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان گفت : برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد 690 تا 693 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس محکوم می‎شود.

وی بیان کرد : همکاری مردم و همیاران طبیعت تعدی به اراضی ملی کاهش می‌یابد طی سال‌های اخیر مدیران و مراجع قضایی منطقه جنوب کرمان با جدیت و حساسیت ویژه‌ای بحث زمین‌خواری را نظارت و پیگیری کردند تا از بروز چنین تخلفاتی تا حد امکان جلوگیری شود.

مرادکریمی ‌‌اظهار کرد : مردم طبیعت‌دوست می‌توانند با شماره 1504 کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی و ... اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ح

رفع تصرف از اراضی ملی درقلعه گنج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار