محقق شدن تعهدات اشتغال بهزیستی استان قزوین

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: امسال برای ۶۵۶ نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد شغل ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان اضافه کرد: تعهد اشتغال این نهاد در سال جاری ۵۷۲ نفربود که ۸۴ نفر بیشتر از این تعهد صاحب شغل شدند.

وارثی اضافه کرد: ۴۲۲ مددجو از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی مشغول به کار شده اند.

وی گفت: به این مددجویان بیش از ۴۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: شغل‌های ایجاد شده در زمینه کسب وکار خرد، دامداری، کشاورزی، صنعت، خدمات، صنایع دستی و فنی و حرفه‌ای است.

وارثی افزود: همچنین از طریق پرداخت مانده قرض الحسنه سال ۹۵ برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی در حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری، ۶۲ نفر مشغول به کار شده اند.

وی، میزان تسهیلات پرداخت شده به این مددجویان را ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بیان کرد.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: ۳۰ نفر از افراد تحت پوشش هم از طریق پرداخت یارانه حمایت‌های جبران کارآیی معلولان شاغل در بخش غیر دولتی به کارفرمایان، مشغول به کار شده اند.

وارثی، میزان یارانه پرداخت شده به کارفرمایان را ۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال بیان کرد.

وی گفت: این یارانه برای پرداخت کامل حقوق و دستمزد معلولان بکار گرفته شده بر اساس قانون کار، به کارفرما پرداخت می‌شود.

وارثی اضافه کرد: ایجاد فرصت اشتغال از طریق پرداخت سرمایه کار بلاعوض برای ۸۸ مددجو، فراهم کردن زمینه اشتغال ۵۴ نفر از طریق کاریابی‌ها و شرکت‌ها از دیگر اقدامات بهزیستی در زمینه ایجاد اشتغال است.

وی گفت: همچنین امسال بیش از ۱۰ میلیارد ریال ، برای مشوق بیمه، سهم خویش فرمایی و کارفرمایی بصورت مستقل و بدون دریافت تسهیلات و بلاعوض برای ۳۰ نفر در سال جاری و ۲۶۲ نفر تثبیتی از سال‌های گذشته پرداخت شده است.

وارثی، هدف از اجرای طرح بیمه مشوقی را فراهم آوردن زمینه استفاده از تسهیلات بیمه‌های اجتماعی برای افراد تحت پوشش، تشویق کارفرمایان برای به کارگیر‌ی نیروی انسانی مورد نیاز از جامعه هدف بهزیستی و همچنین امنیت شغلی و پایداری اشتغال ایجاد شده برای افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، فرزندان بی سرپرست بالای ۱۸ سال، مراکز سازمان (ترخیص شده یا مقیم) و معتادین بهبود یافته بیان کرد.

انتهای پیام/

ایجاد اشتغال برای ۶۵۶ نفر از مددجویان بهزیستی قزوین

 

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار