رئیس کمیته آمار و برنامه ریزی ستاد اجرایی خدمات سفر ارس از ورود ۲۷۹ هزار و ۳۷۱ دستگاه خودرو به منطقه آزاد ارس خبر داد.

ورود ۲۷۹ هزار و ۳۷۱ دستگاه خودرو به ارسبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مهدی استادی رئیس کمیته آمار و برنامه ریزی ستاد اجرایی خدمات سفر ارس با اشاره به این خبر گفت: بر اساس آمار رسمی، در فاصله زمانی ۲۷ اسفند ۹۶ تا ۳ فروردین ۹۷ تعداد ۲۷۹ هزار و ۳۷۱ دستگاه خودرو شخصی و مسافری از گیت‌های ۱۱ گانه موجود در چهار بخش منفصل جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی بیگلو وارد منطقه آزاد ارس شده‌اند.

وی در ادامه گفت: از مجموع خودرو‌های وارده، حدود ۲۸ درصد به پلاک‌های سایر استان‌ها و مابقی به استان آذربایجان شرقی تعلق دارد.

استادی خاطرنشان کرد: در بین مسافران نوروزی سایر استان ها، بیشترین مسافر از استان تهران به منطقه آزاد ارس سفر کرده‌اند و استان‌های آذربایجان غربی، البرز، اصفهان و اردبیل به ترتیب بیشترین بازدیدکننده‌های ارس را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس کمیته آمار و برنامه ریزی ستاد اجرایی خدمات سفر ارس گفت: در همین بازه زمانی، تعداد یک میلیون و صدهزار گردشگر از چهار بخش منفصل جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی بیگلو در منطقه آزاد ارس دیدن کرده اند.

وی افزود: این مقدار گردشگر، رشد ۳۴ درصدی ورود گردشگران به منطقه آزاد ارس نسبت به مدت مشابه را نشان می‌دهد.
استادی تاکید کرد: تا پایان سومین روز سال تعداد ۴۰ هزار و ۴۰۴ نفر اقامت در منطقه آزاد ارس ثبت شده است و آمار اسکان نسبت به سال گذشته ۷۶ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ش

بازدید یک میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر از ارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار