جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان کیار، میزبان تعداد چشمگیری از مسافران در نوروز ۹۷ است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ایام تعطیلات نوروز فرصتی است که مردم از جای‌جای کشور به سوی مناطق خوش آب وهوا سفر می‌کنند تا آب و هوایی عوض کنند و برای سالی پربار آماده کار و تلاش شوند.

در این میان، شهرستان کیار استان چهارمحال‌وبختیاری که هم دارای جاذبه‌های گردشگری و هم جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی از جمله قلاع امیر مفخم دزک و صمصام‌السلطنه شلمزار، دریاچه شلمزار، آبشار دره‌عشق و مناطق طبیعی و سرسبز منطقه ناغان و مشایخ، جایگاه ویژه‌ای بین گردشگران و مسافران در فصول مختلف سال و از جمله تعطیلات نوروزی پیدا کرده است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کیار گفت: جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان، در تعطیلات نوروزی امسال، تعداد زیادی از گردشگران و مسافران را به سوی خود کشاند.

حسین یگانه اظهار داشت: قلعه صمصام‌السلطنه شلمزار با همکاری خودجوش مردم رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته و ایجاد موزه سنگ، تسطیح محوطه و اجرای برنامه‌های متنوع سبب حضور قابل توجه بازدیدکنندگان شده است.

وی افزود: نمایشگاه صنایع‌دستی در قلعه دزک و پارک گهرو روزانه علاقمندان زیادی را برای بازدید وخرید از غرفه‌ها به خود جلب می‌نماید.

یگانه گفت: دریاچه شلمزار و کانون گردشگری ورودی این شهر هم روزانه، استقبال کننده گردشگران و بازدیدکنندگان فراوانی است.

وی با اشاره به وضعیت، امکانات و امنیت مراکز اسکان مسافران نوروزی از جمله مدارس در شهرستان کیار خاطرنشان کرد: این اماکن مورد استقبال جمع زیادی از مسافران و گردشگران قرار گرفته است و برخی نیز اقامت در طبیعت بکر منطقه را ترجیح می‌دهند.

یگانه اضافه کرد: سرکشی از کانون‌های گردشکری طی ایام نوروز و در راستای رفع مشکلات و نواقص و ایجاد امنیت و رفاه هر چه بیشتر برای مسافران و گردشگران نیز در دستور کار قرار دارد.

شلمزار مرکز شهرستان کیار در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری و در مسیر ارتباطی و گردشگری به خوزستان قرار دارد.

انتهای پیام/خ

حضور چشمگیر گردشگران در شهرستان کیار

برچسب ها: نوروز ۹۷ ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار