صندوق کودکان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد جنگ داخلی در یمن بیش از نیم میلیون کودک در این کشور را از تحصیل محروم کرده است.

یونیسف: ترک تحصیل بیش از نیم میلیون کودک یمنی از زمان شروع جنگ داخلی در این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فرانس ۲۴، صندوق کودکان سازمان ملل، یونیسف، روز سه شنبه اعلام کرد: بالغ بر نیم میلیون کودک یمنی به دلیل شروع جنگ داخلی و مداخله عربستان و متحدان آن از سال ۲۰۱۵، مدرسه و تحصیل را ترک کرده‌اند.

بنا به اعلام آژانس کودکان سازمان ملل با در نظر گرفتن این رقم، اکنون تعداد کودکانی که در یمن از دسترسی به تحصیلات محروم هستند به دو میلیون نفر رسیده است.

مریتسل رلانو، نماینده یمن در یونیسف گفت: با توجه به شرایط جنگی در یمن، در حال حاضر یک نسل کامل از کودکان در این کشور آینده‌ای تیره و تار را در پیش‌رو دارند.

رلانو گفت: با تشدید جنگ در یمن، رفتن کودکان به مدرسه نیز خطرناک‌تر شده چرا که کودکان در مسیر رفتن به مدرسه با خطر کشته شدن روبرو هستند.

او در ادامه افزود: بسیاری از والدین این کودکان به علت نگرانی نسبت به جان فرزندشان ترجیح می‌دهند جلوی رفتن آن‌ها را به مدرسه بگیرند. فقدان دسترسی به تحصیلات باعث شده که خانواده‌ها و کودکان در یمن در معرض اقدامات جایگزین خطرناکی مثل ازدواج زود هنگام، وادار کردن کودکان به کار و بکار گرفتن کودکان در جنگ قرار بگیرند.

بر اساس اعلام یونیسف، از سال ۲۰۱۵ تاکنون دست کم دو هزار و ۴۱۹ کودک در یمن  از سوی گروه‌های مسلح بکار گرفته شدند. همچنین به علت پرداخت نشدن حقوق معلم‌ها در یمن در اثر بحران داخلی، تعداد ۴.۵ میلیون تن دیگر نیز با خطر قطع دسترسی به مدارس دولتی روبرو هستند.

از زمان آغاز عملیات نظامی به رهبری عربستان در یمن نزدیک به ده هزار نفر در این کشور جان خود را از دست داه‌اند.

انتهای پیام/

تاکید یونیسف مبنی بر  ترک تحصیل بیش از نیم میلیون کودک یمنی از زمان شروع جنگ داخلی 

برچسب ها: یمن ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار