عملیات مهار آتش در جنگل‌های کهنه ده کجور با حضور ۱۰۰ نیرو همچنان ادامه دارد.

عبدالصمد صفرنژاد فرماندار نوشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به عملیات اطفای حریق در دو روز گذشته در جنگل‌ های کهنه ده کجور، گفت: به محض اطلاع از وقوع آتش در این جنگل و مراتع اطراف، اکیپ‌های اطفای حریق شامل نیرو‌های منابع طبیعی، بسیج مردمی، شورا ودهیاری در منطقه حادثه دیده حضور یافتند و اکنون بیش از صد نفر از کارکنان منابع طبیعی در این عملیات حضور دارند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی‌های که با مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران صورت گرفت، بالگرد اطفای حریق از روز گذشته در منطقه حضور دارد و تا ساعاتی دیگر به منطقه مورد نظر اعزام می‌ شود، افزود: این عملیات امروز و فردا تا مهار آتش ادامه خواهد داشت.

صفرنژاد گفت: از بخشدار کجور و نیرو‌های کمک رسان در منطقه کجور هم خواسته شد تا پایان عملیات منطقه آتش سوزی را ترک نکنند.

این روز‌ها بدلیل عدم رعایت نکات خاموش کردن آتش توسط عوامل انسانی و همچنین وزش باد‌های گرم شاهد آتش سوزی مکرر در منطقه نوشهر و چالوس هستیم که لازم است مسافران در خصوص حفظ طبیعت دغدغه بیشتری داشته باشند.

پیش از این هم در فروردین ماه امسال پنج نقطه از مناطق جنگلی و مرتعی شهرستان‌ های غرب مازندران دچار آتش سوزی شد که مهم‌ترین آن آتش سوزی جنگل‌ های بخش مرزن آباد چالوس بود که بعد از حدود ۳۰ ساعت تلاش نیرو‌های امدادی، مردمی و چند سورتی پرواز بالگرد، خاموش شد.

انتهای پیام/ م

مهار آتش سوزی در جنگل‌ های کهنه ده کجور

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
امیدوارم این آتش هر چه زودتر مهار شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
باید مسافران نوروزی بیشتر مراقب طبیعت و جنگل های شمال باشند
Canada
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
واقعا دلم به درد امد .چه مردم بی مسیولیتی .از طبیعت استفاده و لذت میبرید .باید بهش احترام بگذارید .باید دوربین در همه جای جنگل وصل بشه تا این اشخاص به ظاهر انسان شناسایی بشوند و به جزای خود برسند .والله حکم زندان ابد برای ریختن زباله و اتش زدن جنگل باید باشه
Germany
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
به خدا من به عنوان یک مازندرانی تعطیلات به خصوص نوروز که میشه تن و بدنم میلرزه مسافر میاد شهرمون. به هموطنام برنخوره اما یه عده میان تعطیلات جنگل و ساحل و حتی آسایش مردمان بومی رو نابود میکنن. بابا وقتی میاین به آداب و فرهنگ بومیا احترام بزارین.اون از وضع رانندگی، اون از جک و جونور و سگ و گربه که ول میدن تو کوچه ها، اون از وضع لباس پوشیدن زن و مردم نداره ها. آقایونم با اون زیرپیرهنی و شلوارک فرقی ندارن تو زنندگی فرقی با برخی از خانوما ندارن. ترافیک و بقیه مسائلم که بماند. ما هم مهمان دوستیم ولی هرکی هم باشه کم میاره. همش میگم کی عید تموم میشه که مسافرا برن
آخرین اخبار