مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: آمار بازدیدکنندگان مکان‌های تاریخی فارس از یک میلیون نفر گذشت.

بازدید بیش از یک میلیون نفر از اماکن تاریخی فارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۸۹۰ نفر از ۲۵ اسفند ۹۵ تا شامگاه سه شنبه هفتم فروردین ۹۷ از مکان‌های تاریخی و فرهنگی تحت پوشش این اداره کل بازدید کردند.

وی افزود: این آمار افزایش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

امیری ادامه داد: مجموعه‌های حافظیه، تخت جمشید، سعدیه، پاسارگاد و ارگ کریمخان زند از آثار تاریخی تحت پوشش میراث فرهنگی فارس در کانون توجه گردشگران نوروزی در سفر به این استان بوده اند.

او اظهار کرد: در این مدت ۳۰۹ هزار و ۳۱۰ نفر از مجموعه فرهنگی حافظ و ۲۵۳ هزار و ۶۱ نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید کردند.

امیری گفت: مجموعه فرهنگی سعدی با ۲۰۵ هزار و ۷۳ بازدیدکننده، مجموعه جهانی پاسارگاد با پذیرش ۱۴۷ هزار و ۵۶۶ گردشگر و مجموعه ارگ کریمخان زند با ۱۰۶ هزار و ۹۳۱ بازدیدکننده از دیگر مکان‌های پربازدید فارس در تعطیلات نوروز امسال بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تصریح کرد: آمار اسکان مسافران نوروزی در اماکن اقامتی استان فارس در این مدت نیز ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۴۵۲ نفر شب بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد فزونی داشته است.

وی افزود: این مکان‌ها شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، کمپ‌های موقت، کلاس‌های مدارس، منازل استیجاری و چادر‌های مسافرتی و مهمانسرا‌های ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی است.
انتهای پیام/ر

حافطیه همچنان درصدر بازدیدکنندگان قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار