جوان مبتکر خویی دستگاه کش آورنده و منعطف کننده پای ورزشکاران را اختراع کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مرتضی شهبازی مبتکر خویی پس از ۵ سال تحقیق و پژوهش موفق به طراحی و ساخت دستگاه منعطف کننده پا برای ورزشکاران شده است که در جلوگیری از آسیب‌های ناشی از انعطاف و کشش پا در ورزش‌های رزمی کاربرد بسیاری دارد.
آمار‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد ورزشکاران رزمی کار بعلت انعطاف‌های غیر اصولی پا‌ها در حین تمرینات، با مشکلات شدیدی از جمله کشیدگی عضله‌ها و رباط‌ها و تاندون‌ها آسیب می‌بینند که می‌تواند به پارگی، آب کشیدن زانو‌ها و کمردرد منجر شود.
دستگاه اختراعی این جوان اهل شهر زرآباد خوی اتوماتیک است و شامل یک نشیمنگاه برای حفظ تعادل ورزشکار به همراه پنل‌های پا برروی یک موتور است که همگی در داخل یک محفظه قرار گرفته اند.
این دستگاه همچنین شامل یک صفحه نمایش است که میزان دما، زمان و گسترش دامنه و کشش مفاصل در پا‌ها را به صورت خودکار نشان می‌دهد.
در تمرین با این دستگاه به جای انعطاف تنها مفاصل پای پی فرض ماهیچه‌های مفاصل دو پا بصورت مساوی برای حرکت کششی ۱۸۰ درجه‌ای منعطف می‌شوند و از آسیب‌های ناشی از انعطاف غیر اصولی در پا‌های ورزشکاران به ویژه کودکان و نوجوانان جلوگیری می‌کند.
این دستگاه مشابه خارجی ندارد و به شماره ۳۰۱۱۲۸۷ درمرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ن.م

تولید دستگاه کش آورنده پای ورزشکاران توسط جوان خویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.