حاکمیت مردم سالاری مهمترین دستاورد نظام جمهوری اسلامیدبیر کل حزب اراده ملت ایران گفت: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دوازده فروردین 58 با مطلوب دانستن جمهوری اسلامی آری 98 درصدی گفتند.

احمد حکیمی‌پور دبیر کل حزب اراده ملت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن گرامی‌داشت "12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران"، اظهار کرد: ملت ایران که در سال 57 از یک انقلاب بزرگ پیروزمندانه بیرون آمده بود و نظام مطلوب خود را در جمهوری اسلامی می‌دید، باعث شد در 12 فروردین 58 با رای 98 درصدی آن را بپذیرند و یک حماسه بزرگ  خلق کنند.

وی تصریح کرد: مردم در آن سال‌ها نظام سلطنتی موجود را قبول نداشتند و به دنبال نظام مطلوبشان بودند و در شرایطی که هنوز دو ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود یک رفراندوم بزرگ برگزار و مردم با آرای 98.2 درصد به نظام جمهوری اسلامی ایران رأی دادند.

حکیمی‌پور با اشاره به نظر قاطع امام خمینی(ره) که بحث جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه زیادتر را مطرح کردند، افزود: با توجه به مقبولیت و محبوبیتی که امام خمینی(ره) به عنوان رهبر انقلاب در بین آحاد ملت داشتند، این امر در رأی و نظر مردم موثر بود و مردم رأی بالایی را به نظام جمهوری اسلامی دادند.

دبیر کل حزب اراده ملت ایران بیان کرد: در ابتدا جزئیات نظام معلوم نبود و قرار شد برای مشخص شدن جزئیات قانون اساسی نوشته شود و بعد از اینکه مجلس خبرگان، قانون اساسی را تدوین کردند، در آذر 58 به رأی مردم گذاشته شد و مردم به آن رأی مثبت دادند.

وی تصریح کرد: شکل نظام پس از پیروزی انقلاب 57 تغییر کرد و از شکل سلطنتی خارج و به جمهوری تبدیل شد، منتهی چون جامعه ایران یک جامعه دینی و متکی به باورهای مردمی و برگرفته از اسلام و آموز‌ه‌های دینی است لذا از نظر محتوایی قوانین و مقررات بر مبنای اسلام قرار گرفت.

حکیمی‌پور با بیان اینکه مخالفت‌ها و کارشکنی‌ها نسبت به نظام جمهوری اسلامی از ابتدا تا اکنون وجود داشته است، اظهار کرد: در آن زمان نظرات دیگری هم در مورد شکل نظام مطرح بود از جمله جمهوری دموکراتیک، جمهوری دموکراتیک اسلامی و جمهوری مطرح می‌شد که همان جمله معروف امام(ره) که فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه زیادتر که این باعث شد سایر نظرات کنار گذاشته شود و موضوع آری یا نه به جمهوری اسلامی به رأی گذاشته شود.

دبیر کل حزب اراده ملت ایران ادامه داد: باید نظام و مسئولان تلاش کنند تا انسجام و همبستگی درونی را تقویت کنند تا بتوانند بر مشکلات و کارشکنی‌ها فائق آیند.

وی با اشاره به اینکه کارشکنی‌ها طبیعی است و همیشه وجود داشته و خواهد داشت، گفت: بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب با این فراز و فرودهایی که داشتیم تجربه‌های زیادی را درباره عوامل ثبات و پایداری سیستم به دست آورده ایم و بهتر است به آنها توجه جدی شود.

دبیر کل حزب اراده ملت ایران با بیان اینکه مشکلاتی نیز همواره وجود داشته که باید حل شوند، افزود: مشکل اصلی ناهماهنگی و چالش‌های درونی است که باید از درونهماهنگی و انسجام لازم صورت بگیرد تا مشکلات رفع شود.

وی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون، اظهار کرد: مهمترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران بحث حاکمیت مردم سالاری است چرا که انقلاب باعث شد شکل نظام از حالت تمرکز و فرد گرایی به سمت جمهوری و انتخاب مردم حرکت کند و شاهد نوعی چرخش قدرت از دستان سلطنت طلبان به سمت مردم باشیم که این از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری ایران به شمار می‌رود.

حکیمی‌پور بیان کرد: شکل نظام با انقلاب 57 از سلطنت مطلقه به یک نظام جمهوری حرکت کرد و همان طور که قانون اساسی گفته اراده امور کشور مبتنی بر آرای مردم است که از طریق انتخابات اعمال می‌شود و این از دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی است.

دبیر کل حزب اراده ملت ایران با اشاره به دستاوردهای اقتصادی جمهموری اسلامی برای مردم، خاطرنشان کرد: از نظر اقتصادی نیز انقلاب دستاوردهایی به همراه داشته اما ضعف‌هایی نیز همواره احساس شده است که باید آن ضعف‌ها را به طور جدی نقد و بررسی کرد و برای آنها راه حل مناسب پیدا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار