۲۲ هزار و ۲۴۸ خانوار فرهنگی و غیر فرهنگی ۱۰ روز گذشته در ۳۹۲ مدرسه مازندران پذیریش و اسکان یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عسگری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: از روز ۲۷ اسفند ۹۶ تا پایان روز سه شنبه ۷ فروردین امسال، ۸۳ هزار و ۲۹۰ مسافر نوروزی در مدارس و مراکز رفاهی استان اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه از این میزان ۲۰ هزار و ۶۳۹ خانوار فرهنگی و ۱۶۰۹ خانوار وابسته به فرهنگیان هستند، افزود: در مجموع ۲۲ هزار و ۲۴۸ خانوار در مراکز اسکان استان پذیرش شدند اغلب این مراکز از نوع ویژه و الف. هستند.

نیکزاد تعداد مسافران اسکان یافته در این بازه زمانی در خانه معلم (باشگاه فرهنگیان) را سه هزار و ۹۱۸ نفر روز و تعداد مسافران اسکان یافته در پردیس دانشگاه فرهنگیان را پنج هزار و ۶۷۶ نفر روز اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه شهرستان تنکابن با یک هزار و ۷۸۵ نفر اقامت در مدارس خود در صدر پذیرش و اسکان مسافران نوروزی است، گفت: ناحیه یک شهرستان ساری با یک هزار و ۲۴۱ نفر اقامت و و رامسر با یک هزار و ۵۵ نفر اقامت در رتبه‌های بعدی قرار داردند.

وی افزود: مدارسی که مرکز اسکان نوروز ۹۷ هستند، در مجموع شامل سه هزار و ۱۲۵ کلاس است که ۳۲۵ کلاس از نوع ویژه و یک هزار و ۵۶۴ کلاس نوع الف. و یک هزار و ۳۳۶ کلاس از نوع ب. هستند.

نیکزاد گفت: تعرفه اقامت یک شب در کلاس‌های نوع ویژه برای یک تا پنج نفر برای فرهنگیان و خانواده‌ی درجه اول شاغل و بازنشسته ۲۸۰ هزار ریال، کلاس نوع الف، ۲۴۵ هزار ریال و نوع ب. و ۱۸۰ هزار ریال است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: کلاس نوع ویژه برای کارکنان دولت (لشکری و کشوری) ۶۰۵ هزار ریال، کلاس نوع الف. ۴۶۰ هزار ریال و کلاس نوع ب. ۳۹۰ هزار ریال است.

وی با بیان اینکه از نظر میزان اقامت نفر شب به رشد ۴۷ درصد و از نظر رشد اقامت نفر روز به رشد بیش از ۱۰۰ درصد رسیده‌ایم. گفت: کلاس نوع الف. برای مشاغل آزاد ۷۲۵ هزار ریال و کلاس نوع ب. ۵۶۰ هزار ریال است.

نیکزاد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با توجه به میزان درآمد حاصله از اسکان و در مقابل میزان هزینه انجام شده برای تجهیز کلاس‌ها و سوئیت‌ها، درآمدی از اسکان ندارد، گفت: درآمد این اداره کل در واقع همان رضایت مسافران و فرهنگیان است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: مشارکت مالی و فکری خانواده‌ها در مدرسه و هم‌سویی آنان با برنامه‌های تربیتی از الزامات موفقیت آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/آ

افزایش اسکان مسافر نوروزی در مدارس مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار