وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که برای تأمین بهتر امنیت در این کشور، نیروهای جدید زیر عنوان «ارتش محلی» در چارچوب این وزارت ایجاد می‌شود.

جزئیات طرح ارتش محلی در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که برای تأمین بهتر امنیت در این کشور، نیروهای جدید زیر عنوان «ارتش محلی» در چارچوب این وزارت ایجاد می‌شود.

محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع گفت: کسانی که در این مجموعه جذب می‌شوند، سربازان پیشین اردو و پلیس ملی خواهند بود که سربازان آن با تضمین بزرگان محل و افسران با تضمین قول اردو استخدام می‌شوند.

وی بیان داشت که این افراد نباید سابقه جرمی داشته باشند و باید از خود منطقه باشند ولی افسران تحصیل کرده می‌توانند، خارج از محل نیز باشند.

قرار است سربازان این ارتش تازه تشکیل، ۷۵ درصد امیتازات نیروهای اردو و افسران عین حقوق و امتیازات افسران اردو را دریافت کنند و در حد نیروهای پیاده ارتش ملی تجهیز گردند و زیر نظر وزارت دفاع فعالیت نمایند.

نیروهای ارتش محلی در سطح ولسوالی‌ها و روستاها ایفای وظیفه می‌کنند و قرار است اولین گروه ۱۹۳ نفری این نیروها در مهترلام لغمان در آینده نزدیک به فعالیت آغاز کنند.

ایجاد و مقرری این نیروها نخست در مرکز شهرها و سپس در محلات ناامن ادامه خواهد یافت.

این درحالی است که پیش از این نیز نیروهای دیگری چون پلیس محلی و خیزش مردمی از اهالی محل برای تأمین امنیت این کشور ایجاد شده بود ولی عملکرد آنها از سوی نهادهای مختلف با انتقاد مواجه شد و این نیروها متهم به نقض حقوق بشر و سوء استفاده از صلاحیت‌های شان شدند.

در حال حاضر شمار سربازان اردوی ملی افغانستان به بیش از ۱۸۰ هزار تن می‌رسد و در کنار آن سربازان پلیس ملی و نیروهای امنیت ملی نیز برای تأمین امنیت این کشور کار می‌کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار