وزیر آموزش و پرورش بر اصلاح روش ها برای تامین اعتبار هشت هزار میلیارد تومانی رتبه بندی معلمان تاکید کرد.

اصلاح روش‌ها به تامین اعتبار برای رتبه‌بندی معلمان کمک می‌کندبه گزارش خبرنگارحوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در پیامی توئیتری درباره وضعیت رتبه بندی معلمان اظهار کرد: برداشت‌های متفاوتی از این طرح وجود دارد، اما از نظر من این طرح به شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان و توانمدی آن‌ها تاکید می‌کند.

وی ادامه داد: باید در نظام پرداختی معلمان شایستگی‌های آنها لحاظ شود تا افرادی که عملکرد تخصصی تری دارند از دریافتی بیشتری برخوردار شوند.

بطحایی درباره تجربه اجرای طرح رتبه بندی و میزان بودجه برای اجرای کامل آن عنوان کرد: نیازمند ۸ هزار میلیارد اعتبار برای اجرای این طرح هستیم که اکنون با توجه به کمبود بودجه اجرای طرح دچار اختلال شده است.

وی افزود: البته برای جبران تامین بودجه می‌توانیم از طریق اصلاح روش‌ها حدود دو سوم اعتبار مورد نیاز را تامین کنیم، اما این مهم به شرطی محقق می‌شود که مقاومت سازمانی در برابر اصلاح وجود نداشته باشد.

نظام پرداختی آموزش و پرورش متناسب با شایستگی ها نیست

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اکنون در آموزش و پرورش نظام پرداختی متناسب با شایستگی معلمان نیست تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ها طراحی شود که شایستگی‌ها و توانمندی‌های معلمان مورد توجه قرار گرفته و سعی بر ارتقای آن داشته باشند که در رتبه بندی معلمان این هدف را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار