امام جمعه کرمان؛

حضرت علی (ع) الگویی مناسب و پدری نمونه برای شیعیان است

خطیب جمعه کرمان گفت: حضرت علی (ع) در سخاوت بی نظیر، در عدالت فردی و اجتماعی بی بدیل و در صبر و بردباری به خاطر اسلام ۲۵سال مقابل انحرافات ایستادندکه این به معنای الگویی مناسب و پدری نمونه برای شیعیان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه های این هفته ی کرمان ضمن تبریک سال جدید، به 13 رجب، روز میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر اشاره و ابراز امیدواری کرد: با استعانت از خداوند منان و سرلوحه قرار دادن منش و سیرت زندگانی امیر مومنان حضرت علی(ع) و ائمه اطهار(ع) در تمامی مراحل و ابعاد زندگی و در خدمتگزاری به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشا باشیم.

وی با اشاره به  فرارسیدن ۱۲فروردین، روز جمهوری اسلامی افزود: آرای مردم تحت سایه اسلامیت بود و با ۹۸درصد ثابت کردند جمهوریت باید در سایه اسلامیت و تحت لوای احکام اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت نظام ‌مقدس جمهوری اسلامی ایران ‌عبادات هم پررنگ تر شده و به ویژه که این آداب در اعتکاف توسط جوانان به خوبی رعایت می شود.

وی اعتکاف را راهی برای هدایت انسان از مسیرهای گناه به مسیر صحیح عنوان کرد و یادآور شد: نکته مهم در اعتکاف رسیدن به خود و شناخت خداست، پس باید در این مراسم معنوی شرایط و ضوابط صحیح را رعایت کرد.

خطیب جمعه کرمان گفت: انجام گناه بر اساس شرایط و موقعیت های خاص افراد است که آن را از صغیره به کبیره تبدیل می کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: یکی دیگر از مواردی که گناه صغیره را به کبیره تبدیل می کند سرکشی و طغیان است.

وی تصریح کرد: آنهایی که طغیان می کنند، در واقع نفع شخصی خود را بر رضایت خدا ترجیح می دهند و این افراد علی رغم دانستن، گناه را انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان یادآور شد: کسانی که طغیان می کنند، دچار گمراهی هستند و هیچ حجتی بر کارشان ندارند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: یکی دیگر از مواردی که گناهان صغیره را به کبیره تبدیل می کند این است، گناه از افرادی سر می زند که در موقعیتی خاص هستند و هر چقدر افراد در موقعیت های خاصی قرار می گیرند پس از آنان گناه خاص هم سر می زند.

وی افزود: هر چه انسان در این دنیا موقعیت خوبی را کسب کند، به همان اندازه هم در آخرت به وی در پاسخگویی اعمالش سخت می گذرد‌.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی شادی از گناه را هم یکی دیگر از موارد تبدیل شدن گناه صغیره به کبیره عنوان و تصریح کرد: شاد شدن و شادی کردن پس از گناه بدترین حالت تبدیل شدن گناه صغیره به کبیره است و در واقع این چهره های خندان به گناه در قیامت گریانند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به 13 فروردین و روز طبیعت اشاره کرد و یادآور شد: اسلام با خرافات مخالف است اما باشادی مردم نه، پس مردم باید از این روز بهترین بهره معنوی و نشاط را در کنار خانواده ببرند.

انتهای پیام/ب

خطبه های نماز جمعه کرمان در 10 فروردین 97

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار