استاندار خراسان شمالی گفت: دوازدهمین روز از بهار هر سال یادآور اعلام نتایج حماسه پرشکوه رفراندوم ملت بزرگ ایران برای تاسیس نظ حکومتی با عنوان " جمهوری اسلامی "است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ متن پیام محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم. دوازدهمین روز از بهار هر سال یادآور اعلام نتایج حماسه پرشکوه رفراندوم ملت بزرگ ایران برای تاسیس نظام حکومتی با عنوان " جمهوری اسلامی "است که به هیچ یک از ابرقدرت‌ها وابستگی نداشته باشد. نهالی که آن روز ایرانیان از هر قوم و نژاد و جنسیت و دین و مذهب در این سرزمین کاشتند، اکنون چنان سرسبز، تنومند و بارور شده که در برابر تندباد‌های روزگار به خوبی قامت افراشته دارد و به مدد دو بال جمهوریت و اسلامیت، همانند همای سعادت، بهروزی آحاد ملت و تحقق شعار‌ها و آرمان‌های انقلاب را هدف راستین خود نهاده است.
آن روز، تدبیر و دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره) و حمایت بیش از ۹۸ درصدی ملت از نظام جمهوری اسلامی، پایه گذار سیره‌ای در حکومت داری شد که با اتکاء به آرای مردم و زمینه سازی برای چرخش نخبگان در هر انتخابات و تداوم اصلاح گری در امور می‌تواند چالش‌های پیش رو را برطرف سازد و سطح کارآمدی و مشروعیت نظام را هر روز بیشتر کند.
امروز و در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری برای اجماع نظر نخبگان، اندیشمندان، دولتمردان، متصدیان ارکان مختلف حاکمیت و آحاد ملت بزرگ ایران در راه غلبه بر موانع توسعه‌ای کشور و سرافرازی بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی، به رأی و نظر مردم نیاز داریم. برگزاری انتخابات مکرر در چهار دهه گذشته کوششی در امتداد همین مسیر بوده است و نظام جمهوری اسلامی در آینده نیز با اتکاء به همین ظرفیت و دیگر اصول مترقی قانون اساسی به عنوان میثاق ملی ما ایرانیان، برای دستیابی به ایرانی آباد، آزاد و سربلند گام بر می‌دارد.
دولت تدبیر و امید نیز به ضرورت حضور، مشارکت و اظهار نظر آزادانه و قانونمند اقشار مختلف مردم در اداره تمام شئون مملکتی اعتقاد راسخ دارد و ضمن پذیرش انتقاد‌های سازنده و استماع اعتراضات مردمی، در بسترسازی برای تسهیل این فرایند و پاسخگویی به مطالبات آنان سعی وافر داشته است.
با تبریک سالروز این رویداد تاریخی و فرخنده به یکایک زنان و مردان ایران اسلامی، خاصه مردم فرهیخته خراسان شمالی، امید دارم این روند با همراهی و همکاری و همفکری تمام ارکان درون نظام به هم افزایی برای دستیابی کامل به اهداف از پیش تعیین شده؛ منجر شود و همان گونه که امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بر میزان و حق الناس بودن رأی مردم تأکید داشته اند، با مشارکت فعالانه مردم در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و برقراری و استمرار گفت و گو‌های فراگیر در سطوح مختلف، افق روشن تری، فراروی نسل کنونی و نسل‌های آینده برای رسیدن به ایرانی آباد، آزاد و سربلند قرار گیرد.
انتهای پیام/آ


پیام گرامیداشت ۱۲ فروردین روزجمهوری اسلامی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.