با این راه جوان بمانید/ مهم ترین علائم اوتیسم/ سلولیت چیست/  راه های درمان کبد چربتاخیر در تکلم، ناتوانی در برقرای ارتباط با دیگران، بی‌حوصلگی و بی‌توجهی به صدا‌های اطراف از نشانه‌های بیماری اوتیسم است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

راه‌های درمان سلولیت

یکی از مشکلاتی که افراد همراه با افزایش وزن با آن مواجه می‌شوند سلولیت (Cellulitis) یا همان چاقی موضعی است.
بهتر است بدانید که این مشکل به دلیل تراکم بافت چربی در یک ناحیه از بدن انسان معمولا در پایین تنه (ران و باسن) ظاهر می‌شود؛ زنان بیش از مردان به سلولیت دچار می‌شوند که پزشکان دلیل آن را هورمون زنانه استروژن می‌دانند.

با این راه جوان بمانید/ مهم‌ترین علائم اوتیسم را بشناسید/ سلولیت چیست؟/ مواد خوراکی برای درمان کبد چرب

اگر چه سلولیت بیماری خطرناکی محسوب نمی‌شود؛ مبتلایان به این عارضه به دلیل ایجاد ظاهر نامناسب از آن رنج می‌برند.
پزشکان معتقدند با محدود کردن مواد غذایی پرچرب و کاهش استفاده از نمک، نوشیدن آب زیاد و ورزش روزانه می‌توان سلولیت را به طور چشمگیری از بین برد؛ همچنین برخی از کرم‌ها  به همراه ماساژ می‌توانند این عارضه را تا حدود زیادی برطرف کنند.

رژیم غذایی برای مهار پیری

یکی از انواع رژیم‌های غذایی مطرح در سراسر جهان برای کاهش وزن رژیم غذایی مدیترانه‌ای است.
به تازگی محققان آمریکایی دریافته اند که داشتن رژیم غذایی مدیترانه‌ای موجب تاخیر پیری و افزایش طول عمر می‌شود؛ نتایج این تحقیقات که توسط انجمن بیماری‌های دستگاه گوارش آمریکا منتشر شده است نشان می‌دهد که این رژیم از طریق مهار میکروب‌های دستگاه گوارش از رشد آن‌ها جلوگیری می‌کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد؛ علاوه بر این داشتن این رژیم غذایی می‌تواند بروز علائم پیری را در انسان به تاخیر بیاندازد.
مهم‌ترین اصل رژیم غذایی مدیترانه‌ای مصرف میوه و سبزیجات است؛ همچنین روغن زیتون به عنوان منبع تامین کننده چربی بدن شناخته می‌شود؛ تعادل در مصرف مواد لبنی و استفاده کم از منابع پروتئینی از دیگر دستورالعمل‌‎های این رژیم غذایی است.
این رژیم در منطقه مدیترانه و در کشور‌هایی مانند لبنان، قبرس، ترکیه ایتالیا طرفداران زیادی دارد.

با این راه جوان بمانید/ مهم ترین علائم اوتیسم/ سلولیت چیست/  راه های درمان کبد چرب

علائم یک بیماری مغزی

اوتیسم نوعی اختلال در عملکرد مغز است که موجب می‌شود فرد بیمار  توانایی انجام صحیح برخی از مهارت‌های زندگی از جمله صحبت کردن را از دست بدهد.
تاخیر در تکلم، ناتوانی در برقرای ارتباط با دیگران، بی حوصلگی و بی توجهی به صدا‌های اطراف از مهم ترین نشانه‌های بیماری اوتیسم است؛ کودکان مبتلا به این بیماری خیلی دیر شروع به صحبت کردن می‌کنند و در برقراری ارتباط، دویدن یا از پله بالا رفتن ضعیف هستند، تشنج هم از دیگر مشکلاتی است که برخی از مبتلایان به اوتیسم با آن مواجه‌اند.
با وجود تحقیقات فراوان در زمینه این بیماری، هنوز علت دقیق آن معلوم نیست؛ با این وجود پزشکان نقش وراثت را در افزایش احتمال ابتلا به این بیماری غیرقابل انکار می‌دانند؛ برای درمان کامل این بیماری هنوز دارویی وجود ندارد و تنها از دارو‌های ضدروان‌پریشی و ضدتشنج برای کاهش مشکلات رفتاری این بیماران استفاده می‌شود.

با این راه جوان بمانید/ مهم ترین علائم اوتیسم/ سلولیت چیست/  راه های درمان کبد چرب

کبد چرب بیشتر مستعد بیماری است

کبد یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن انسان است، به طوری که پزشکان معتقدند این اندام حیاتی حدود ۵۰۰ وظیفه را  بر عهده دارد. به دلیل وظایف و عملکرد‌های گوناگون کبد، این عضو از بدن انسان مستعد بسیاری از بیماری‌ها از جمله زردی و یرقان، سیروز کبدی، هپاتیت و سرطان کبد است.

با این راه جوان بمانید/ مهم ترین علائم اوتیسم/ سلولیت چیست/  راه های درمان کبد چرب
پرهیز از غذا‌های پرچرب، مصرف روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون و روغن کنجد، استفاده از آب لیمو در غذا‌ها و افزودن سبزیجات به رژیم غذایی از مهم‌ترین راهکار‌ها برای کنترل و درمان کبد چرب است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۳ فروردين ۱۳۹۷
مرسی
آخرین اخبار