رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: طرح سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان ماه همزمان با سراسر کشور در استان آغاز می‌شود.

مهرداد عرب اول با اشاره به برگزاری پنجمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بیان کرد: در این جلسه توضیحی از آخرین وضعیت اعتبارات ابلاغی در سال ۱۴۰۳ به استان ارائه و آخرین وضعیت جذب اعتبارات ۱۴۰۲ نیز مرور شد که طبق گزارش‌ها وضعیت مطلوب بود.

وی ادامه داد: طبق دستور صریح استاندار، برنامه ریزی باید به گونه‌ای باشد که جذب اعتبارات، انجام کار‌ها و سایر فرایند‌هایی که برای اجرای پروژه‌ها لازم است، منوط به ماه‌های پایانی سال مالی نباشد، بلکه با یک برنامه مدون و مشخص روند پیش برود.

این مقام مسئول اضافه کرد: متناسب با اقدام‌های انجام شده، تخصیص اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به طرح سرشماری عمومی کشاورزی گفت: مهم‌ترین طرح سرشماری که بعد از سرشماری نفوس و مسکن در کشور انجام می‌شود، طرح سرشماری عمومی کشاورزی است که هر ۱۰ سال یکبار اجرا می‌شود.

عرب اول افزود: ۵ دوره طرح سرشماری عمومی کشاورزی را تاکنون پشت سرگذاشتیم، از ۱۲ آبان ماه امسال به مدت ۴۵ روز، دوره بعدی این طرح در سراسر کشور آغاز خواهد شد. 

وی اظهار کرد: فرایند اجرایی این طرح انجام شده، دیتا‌ها و داده‌هایی که از سرشماری به دست می‌آید، به طور قطع به حوزه برنامه ریزی و روند تدوین اسناد کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این داده‌ها نشان خواهد داد که وضعیت کشاورزی در ابعاد مختلف از جمله شیلات، باغ، زراعت، دام و طیور در کلان کشور و به تفکیک استان‌ها به چه صورت است.

وی ادامه داد: بر این اساس اگر قرار باشد مساعدتی انجام شود، طبق نتایج سرشماری مشخص می‌شود که با چه شدت و ضعفی و در قالب کدام استان ها، با چه نیازی و اعتباری صورت گیرد.

به گفته عرب اول، جمع آوری دقیق این داده‌ها به امنیت غذایی و در ادامه به نوع برنامه ریزی کمک خواهد کرد. بعد از انجام سرشماری آخرین وضعیت داده‌ها قابل اطلاع رسانی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار