معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: در اجرای شعار سال ۹۷ رویکردی عملیاتی را در پیش گرفتیم و به همین دلیل در مدت محدود از ابتدای سال، تعدادی از اولویت ها را تدوین و آماده کردیم .

برنامه عملیاتی استان برای حمایت از کالای ایرانی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علی رسولیان افزود: عنوان سرفصل‌های برنامه‌های اقتصادی استان را برای دستگاه‌های اقتصادی ارسال کردیم تا بتوانیم تا پایان فروردین ماه، برنامه‌ای عملیاتی مبتنی بر این شعار و اسناد بالادستی تنظیم شده تهیه کنیم.
 

وی گفت: از این اسناد می‌توان به سند چشم انداز توسعه، سیاست‌های کلی تولید، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و همچنین سند آمایش استان و مهم‌تر از این موارد سند برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد که ما در سال گذشته برای آن برش استانی تهیه کردیم.
 

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی افزود: در این برنامه به صورت دقیق مشخص شده است که ما در سال ۹۷ چه میزان صادرات، سرمایه گذاری و اشتغال زایی باید داشته باشیم امسال باید ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری شود وهمچنین باید به رشد ۱۲ درصدی در حوزه صادرات دست یابیم.
 

رسولیان گفت:  طرح رونق تولید، یکی از موارد اصلی در دست پیگیری در استان است که این طرح را امسال نیز اجرا خواهیم کرد و جذب حداکثری برخی اعتبارات از قبیل: اعتبارات روستایی را که موعد جذب آن‌ها به سال ۹۷ موکول شده است، در دستور کار داریم.
 

وی افزود: از دیگر موارد مد نظر برای امسال، افزایش بهره وری در واحد‌های تولیدی و بهینه سازی آن‌ها و همچنین افزایش کیفیت تولیدات داخلی است که برای آن برنامه ریزی شده و باید برنامه عملیاتی آن را هم تدوین کنیم.
 

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی  با تاکید بر تشدید بحران آب در استان گفت: در این حوزه نیز ما پیگیر گسترش روش‌ها و فناوری‌های جدید برای بهینه سازی آبیاری مزارع و همچنین افزایش کشت گلخانه‌ای و مخصوصا موضوع انتقال آب هستیم.
 

رسولیان افزود: بحث بازسازی و به سازی واحد‌های تولیدی هم یکی از موارد اساسی برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه تمام شده تولید در استان است.
 

وی گفت: بحث حمایت از سرمایه گذاران توانمند در استان یکی از سرفصل‌های مهم در حوزه اقتصادی است و کمیته ویژه‌ای تحت عنوان کمیته ویژه کسب و کار به زودی تشکیل می‌شود که در آن کمیته می‌خواهیم با اصلاح فرایندها، فضای کسب و کار و سرمایه گذاری را توسعه دهیم.
 

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی افزود: موارد ارائه شده تنها بخشی از سرفصل‌های این برنامه ارسالی است، واین برنامه حدود ۱۵ سرفصل دارد و امیدواریم تا پایان فروردین بتوانیم برنامه عملیاتی و ارقام و اعداد و شاخص‌ها را ارائه کنیم.
 

انتهاپیام//م. ن.
 
 
 

برنامه عملیاتی استان در خصوص اجرای شعار سال ۹۷

برچسب ها: کالای ایرانی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.