یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: تلاش دونالد ترامپ برای تعامل با قطر تنها در چارچوب زیاده خواهی‌های اقتصادی آمریکا قابل تبیین است.

هدف ترامپ بهره برداری اقتصادی استمحمدصادق کوشکی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  تماس اخیر دونالد ترامپ با امیر قطر و بحث در مورد رفتار ایران در منطقه، اظهار کرد: قطر جز متحدین جدی آمریکا در منطقه بوده است و توان خرید تسلیحات سنگین نظامی از واشنگتن را نیز دارد. 

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: در شرایط کنونی، ترامپ به طور جدی پیگیر فروش سلاح‌های بیشتر به قطر است تا منافع اقتصادی مد نظر خود را در منطقه تامین کند. 

وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا با در پیش گرفتن روش‌های مختلف به دنبال فشار بر قطر است تا بازار فروش اسلحه به دوحه را گرم کند. 

کوشکی گفت: ترامپ به دنبال خروج آمریکا از رکود و بهبود اوضاع اقتصادی کمپانی‌های بزرگ کشورش است و با این نگاه با سران کشورهای حاشیه خلیج فارس ارتباط برقرار کرده است.

وی با بیان اینکه هدف اقتصادی آمریکا در منطقه پررنگ‌تر از هر زمان دیگری نمود پیدا کرده است، تصریح کرد: تلاش دونالد ترامپ برای تعامل با قطر تنها در چارچوب زیاده خواهی‌های اقتصادی آمریکا قابل تبیین است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ترامپ ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار