امام جمعه تبریز: سکوت در برابر جنایات صهیونیست‌ها محکوم است

امام جمعه تبریز سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر را در قبال جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از تبریز، حجت السلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به تحولات اخیر در فلسطین اشغالی گفت: نظامیان صهیونیست هفته گذشته برروی هزاران تن از فلسطینی‌هایی که مشغول برگزاری راهپیمایی در کشورشان بودند آتش گشودند و ضمن شهادت ۱۷ نفر بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر را زخمی کردند.

وی گفت: این اقدام صهیونیست‌ها بار دیگر چهره شوم رژیم کودک کش صهیونیستی را به نمایش گذاشت و همانند گذشته شاهد سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر در برابر این وحشیگری بودیم.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به این که جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی نشانه ترس و واهمه آنان است افزود: رژیم اشغالگر قدس و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان از پیروزی جبهه مقاومت و ملت مظلوم فلسطین ناراحت هستند و به همین دلیل به این اقدام وحشیانه دست می‌زنند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: جهانیان بدانند مقاومت ملت مظلوم فلسطین با اقدامات سازشکارانه برخی اعراب بی خاصیت از ادامه حرکت متوقف نخواهد شد و این اقدامات بر اراده آهنین آنان خلل وارد نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسئولان حماس و مقاومت، دفاع از فلسطینیان را به عنوان یک فریضه دینی و انسانی وظیفه همگانی دانست.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین به اقدام سخیف ولیعهد بی تجربه و جاه طلب سعودی در مورد فلسطین اشاره کرد و گفت: خباثت و خیانت آل سعود در سال‌های گذشته بر همگان آشکار شده است و اظهارات اخیر او رسوا کننده آل سعود خواهد شد.

وی افزود: تاکنون رابطه صهیونیست‌ها با آل سعود پنهانی بود که با اظهارات اخیر ولیعهد عربستان رابطه آنان علنی شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: تردیدی نیست که تنها راه حل مشکل فلسطین، مقاومت و مجاهدت در این راه است و هر اقدام دیگری از جمله مذاکره و سازش، خیانت به آرمان فلسطین و خون شهدا خواهد بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به مناسبت‌های هفته برموضوع محیط زیست تاکید کرد و گفت::حفظ و حراست از محیط زیست وظیفه همگانی است و مردم باید تلاش کنند محیط زیست را سالم نگه دارند و از تخریب آن جلوگیری کنند.

وی به سالروز شهادت امام موسی بن جعفر علیه السلام اشاره کرد و با تسلیت این روز به محضر امام زمان عج و رهبر معظم انقلاب و مسلمانان جهان، خاطرنشان کرد: آن امام همام در طول حیات خود فعالیت‌های علمی زیادی برای گسترش دین اسلام و تشیع علوی انجام دادند.

نماینده، ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به روز ۲۰ فروردین روز فناوری هسته‌ای آن را تحقق شعار ما می‌توانیم دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای بهره مندی و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای نخبگان و دانشمندان زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و این شهدا سند مظلومیت ایران اسلامی هستند.

سالروز قطع رابطه ایران با امریکا در ۲۰ فروردین سال ۵۹ و سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی و همچنین هنرمند بسیجی سید مرتضی آوینی و سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل از دیگر موضوعات طرح شده از سوی امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بود.

در نماز جمعه امروز تبریز از پدر شهیدان بزرگوار آذرآبادی حق، صبوری، محمدخانلی و حضرت پور تجلیل شد.

انتهای پیام/ف

سخنرانی امام جمعه تبریز در نمازجمعه 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.