مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در روز ملی فناوری هسته‌ای حدود 5 ارتباط مستقیم برای افتتاح 80 پروژه‌ نهایی شده خواهیم داشت.

//حسین خلفی مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرارسیدن روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار کرد: فردا در روز ملی فناوری هسته‌ای حدود 5 ارتباط مستقیم برای افتتاح پروژه‌ها خواهیم داشت.

وی افزود: 80 پروژه‌ای که نهایی شده و به نتیجه رسیده است، در نمایشگاهی در جوار برنامه جشن روز ملی فناوری هسته‌ای برقرار می‌شود که بیش از 80 دستاورد صنعت هسته‌ای را در حوزه‌های مختلف و در زمینه‌ های‌تک شامل می‌شود.

خلفی بیان کرد: دستاوردهای صنعت هسته‌ای نشان می‌دهد که روز به روز در جهت تولید داخل، خوداتکایی و ارتقاء توان داخل گام برداشته‌ایم.

مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: 80 دستاورد صنعت هسته‌ای در حوزه صنعتی، غنی‌سازی، رادیوداروها، تکنولوژی‌های برتر و باطری‌های هسته‌ای است که  این صنعت کاربردهای متنوعی دارد.

خلفی با اشاره به اینکه از باطری‌های هسته‌ای می‌توان جریان گرفت، گفت: تولید تکنولوژی باطری هسته‌ای در حوزه سلامت، پزشکی و صنعتی کاربردهای موثری دارد و در دستگاه‌های هوا و فضا و سیستم‌های ماهواره‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

وی در پایان با بیان اینکه اولین نمونه آزمایشگاهی باطری هسته‌ای ساخته شده است و فردا رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده قصد داریم این رویه را صنعتی کنیم و به تولید انبوه برسانیم همچنین به سوی کاربردهای استراتژیک‌تر این باطری‌های صنعتی پیش برویم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: انرژی هسته ای ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۲:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
درود به ایران سرفراز
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
روز ملی دانش برتر و پیشرفته هسته ای را به همه فرهیختگان و فرهمندان ایرانی و مردم باهوش ایرانی تبریک میگویم .پیشاپیش این روز بر همه مبارکباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
آفرین به دانشمندان خودمون
دست مریزاد به بزرگان دانش
خدا پشت وپناهتون
دوستتون داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
کاش بشه از این باطری های پیشرفته اتمی در زمان وقوع سیل و زلزله و مناطق دور افتاده استفاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
آیا میشه از این باتریهای اتمی در خودروهای برقی استفاده کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
آیا میشه از این باتریهای اتمی در خودروهای برقی استفاده کرد ؟
آخرین اخبار