مدیرعامل ستاد دیه لرستان گفت: ۴۰۳ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی آن‌ها بیش از ۴۰ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ توکل شاکرمی  مدیرعامل ستاد دیه لرستان اظهار داشت: هم اکنون ۴۰۳ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان لرستان به سر می‌برند که از این تعداد هشت نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی افزود: از این ۴۰۳ زندانی ۱۸ نفر بدهکار دیه تصادفات، ۴ نفر بدهکار دیه حوادث، ۸۵ نفر بدهکار مهریه و نفقه و ۲۹۶ نفر بدهکار مالی در جرائم غیر کلاهبرداری هستند.

مدیر عامل ستاد دیه لرستان عنوان کرد: برای آزادی این ۴۰۳ زندانی جرائم غیر عمد در استان بیش از ۴۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی بیان کرد: متاسفانه علی رغم کمک‌هایی که در این حوزه داریم و هر ساله از این زندانیان آزاد می‌شود، تعداد زندانیان جرائم غیر عمد در استان لرستان رو به افزایش است که مقداری نگران کننده است و بسیاری از آن‌ها به مشکلات اقتصادی استان مربوط می‌شود.

شاکرمی گفت: سال گذشته ۲۷۴ نفر زندانی جرائم غیر عمد با بدهی نزدیک ۲۳ میلیارد تومان داشتیم که با کمک خیرین و گذشت شکات از زندان آزاد شدند.

وی تصریح کرد: سال گذشته با تلاش همکارانمان در شورای حل اختلاف ستاد دیه توانستیم برای آزادی زندانیان نزدیک ۱۰ میلیارد تومان از شکات گذشت رضایتمندانه بگیریم.

مدیر عامل ستاد دیه لرستان به آزادی ۱۵ زن زندانی جرائم غیر عمد در سال گذشته اشاره کرد و اظهارداشت: از ۲۷۴ زندانی جرائم غیر عمد در سال ۹۶، نفر ۲۱ بدهکار دیه تصادفات، ۲۱۰ نفر بدهکار مالی جرایم غیر کلاهبرداری و ۴۳ نفر بدهکار مهریه و نفقه بودند.

وی پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و افزود: در این بخش نیز واقعا پیشگیری مقدم بر درمان است، چون متاسفانه هر ساله ورودی داریم و از افزایش آن جلوگیری کنیم.

شاکرمی عنوان کرد: از طریق فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، جدی گرفتن بیمه‌ها، رعایت صدور چک و بحث مهریه و نفقه می‌توان ورودی کمتر و زندانی غیر عمد نداشته باشیم.

انتهای پیام/م

آزادی ۴۰۳ زندانی جرائم غیرعمد لرستان نیازمند اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی است

برچسب ها: بیمه ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.