مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از آغاز زمان ثبت نام آزمون پایه دهم مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی  در ۲۸ فروردین ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ثبت نام از داوطلبان آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی روز سه شنبه 28 فروردین ماه آغاز می شود و تا روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

 وی با اشاره به ظرففیت پذیرش مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی سراسر کشور بیان داشت: دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی، از طریق سامانه ثبت نام به نشانی azmoon.medu.ir  در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و مشخصات و ظرفیت پذیرش مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی سراسر کشور، هنگام ثبت نام قابل مشاهده است.

تقی زاده افزود: آزمون راس ساعت 9 صبح روز جمعه 11 خرداد ماه 97 به صورت همزمان در کشور برگزار می شود و ادارات  آموزش و پرورش استان ها باید به صورتی برنامه ریزی کنند که در برنامه امتحانی پایانی نیم سال دوم 97 برای دانش آموزان پایه نهم در روز 12 خرداد ماه امتحانی منظور نشود.

  مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر داشتن معدل کل سالانه 19 در پایه هشتم گفت:  ملاک ثبت نام دانش آموزان برای آزمون مدارس استعدادهای درخشان داشتن حداقل معدل کل سالانه 19 در پایه هشتم در خرداد ماه سال تحصیلی 96-95 و برای آزمون نمونه دولتی کسب حداقل معدل 17 در نوبت اول سال تحصیلی 97- 96 است.

وی عنوان کرد: محتوای آزمون استعدادهای درخشان و نمونه دولتی شامل 2 دسته سوالات «استعداد تحلیلی» و «استعداد تحصیلی» است که به ترتیب 20 درصد و 80 درصد سوالات را تشکیل می دهند و هزینه ثبت نام دانش آموزان برای شرکت در این آزمون 150هزار ریال است .

انتهای پیام/م

برگزاری آزمون وردی مدارس استعدادهای درخشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.