مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت:تعمیق باور‌های دینی در مدارس امری حیاتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ابراهیم محمدی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در اجلاس روسا و معاونین آموزشی آموزش و پرورش مناطق ٢٤ گانه استان با اشاره به سیاست‌های کلی آموزش و پرروش استان در سالجاری اظهار کرد: شفافیت و پاسخگویی به عنوان شعار آموزش و پرورش در سال جاری انتخاب شده است که باید تلاش کنیم تا در عمل نیز محقق شود.

وی با بیان اینکه به فرموده حضرت علی (ع) مسئولیت پذیری، خدمتگذاری و امنتداری سه اصل اخلاق اداری است؛ گفت: نهادینه اخلاق و اخلاق مداری در آموزش و پرروش بعنوان یک نهاد فرهنگساز امری ضروریست.

محمدی اذعان کرد: مدرسه کانون اصلی نظام تعلیم و تربیت است و هر تصمیم و فعالیتی باید در مدرسه نمود عینی داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: کلیه مناطق و شهرستان‌های استان باید برنامه عملیاتی با رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرروش را تدوین و شاخص‌های کمی و کیفی را در آن لحاظ کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تشکیل یک تیم مشورتی متشکل از بازنشستگان، نخبگان و صاحبنظران نظام تعلیم و تربیت در مناطق امری ضروریست که می‌تواند مسائل بیرونی و دورنی آموزش و پرورش را رصد کند.

محمدی با تاکید بر لزوم ارتقاء جایگاه معلم در سطح جامعه افزود: تنوع در برنامه‌ها و کیفی سازی آموزش و پرورش نیاز امروز نظام تعلیم و تربیت کشور است.

وی با اذعان به اینکه تعمیق باور‌های دینی در مدارس امری حیاتی است؛ گفت: موضوع ترویج نماز در بین دانش آموزان از مطالبات جدی در حوزه ساحت تربیت دینی خواهد بود.

این مقام مسئول بیان کرد: به موضوع توسعه ورزش همگانی در مدارس نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت چراکه ایجاد فضای نشاط و شادابی در مدارس تاثیر بسزایی در تحقق اهداف آموزشی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: هرگونه رسانه و محتوای آموزشی بجز برنامه درسی مصوب وزارت آموزش و پرورش حق ورود به مدرسه را ندارد.

محمدی، خانواده را یکی از ارکان نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: باید زمینه مشارکت فعال خانواده‌ها در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس فراهم شود.

وی با تاکید بر اهمیت ویژه کمیته‌های برنامه ریزی مناطق گفت: سال گذشته، ۲۶۶ جلسه با ۱۰۲۵ مصوبه خروجی این کمیته‌ها در مناطق ۲۴ گانه استان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: کمیته برنامه ریزی مناطق باید تحقق عدالت آموزشی را در اولویت خود قرار دهد.

محمدی با اذعان بر لزوم پایش رشته‌های هنرستان‌ها ادامه داد: ایجاد هرگونه رشته جدید با لحاظ شرایط آن امکان پذیر خواهد بود.

کاهش مستندسازی‌های غیرضرور، بهره گیری بهینه از راهبران آموزشی، توسعه متوازن رشته‌ها در راستای عدالت آموزشی و استفاده بهینه از نیروی انسانی موجود در راستای استقرار پایه دوازدم از دیگر موضوعات مورد تاکید مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه بود.

گفتنی است در این جلسه، با حکم مدیرکل آموزش و پرورش استان «بهزاد باقرزاده» به عنوان مشاور اجرائی مدیرکل منصوب و معرفی شد.

 
انتهای پیام/ن.م
 

شفافیت و پاسخگویی باید در عمل محقق شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.