هاشمی گفت: اگر کاستی وجود دارد ما نباید به دروغ این کاستی‌ها را پنهان کنیم؛ اگر آبی برای مردم نمی آوریم کوزه ای هم نشکنیم.

خبرنگار: شعبانیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصویب بودجه تعرفه‌های پزشکی، چرخه باطلی است که باید قبل از شروع هر سال در مجلس شورای اسلامی انجام شود؛ متاسفانه این کار چند دهه ادامه دارد و باعث بلاتکلیفی می‌شود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به حل مشکلات مالی از طریق بیمه‌ها در سال ۹۷ گفت: من فکر می کنم هنوز مشکلات حل نشده‌ای داریم که امیدوارم در سال 97 این مشکلات حل شود بنابراین خبری که خوشحال کننده باشد ندارم.

وی با بیان اینکه بخشی از بدهی‌های وزارت بهداشت پرداخت نشده است، گفت: پیش بینی می شد تا آغاز سال 97 بدهی‌ها پرداخت شود که موفق به این کار نشدیم، همین امر باعث ایجاد هزینه های بیشتری شد؛ نمی،خواستیم در شروع سال جدید با مشکل بودجه برخورد کنیم.

وزیر بهداشت گفت: در سال جدید تریبون‌ها نباید اخبار ناگوار را منعکس کنند اما حقیقت باید گفته شود باید پرسید که آیا در سال ۹۶ علیرغم همه مشکلات، در بیمارستان‌ها مشکلی از نظر دارو، تجهیزات و خدمات برای مردم پیش آمد؟ نه، هر مشکلی که وجود داشته در داخل خانواده سلامت بوده است. 

وزیر بهداشت اظهار کرد: برخی برای دیده شدن، خبرهای نابودکننده را پیش بینی می‌کنند که علم و دانش آن را دارند و فقط مردم یک استان و شهر را نگران می کنند، اگر کاستی وجود داشته ما نباید به دروغ این کاستی‌ها را پنهان کنیم بلکه حقیقت باید گفته شود تا ملزم به جبران آن باشیم.

قاضی زاده هاشمی باذکر مثالی گفت: اگر آبی برای مردم نمی آوریم کوزه ای هم نشکنیم و مشکلات را حل کنیم.

افزایش تعرفه‌ها به معنای دستمزد نیست

هاشمی درباره پیشنهاد وزارت بهداشت برای افزایش تعرفه‌های پزشکی سال ۹۷ بر اساس نرخ تورم گفت: پیشنهاد ما و نظام پزشکی افزایش تعرفه‌ها بر اساس نرخ تورم بوده است. این حرف به معنی دستمزد نیست. ما بخش عمده‌ای از تجهیزات و مواد اولیه و بخشی از داروها و خدمات‌مان را از بازار عمومی تهیه می‌کنیم که یا با ارز خارجی و یا با حقوق و دستمزد سایر دستگاها ارتباط پیدا می‌کند. در بخش‌هایی مانند دارو، آزمایشگاه، تعرفه‌ها مطابق با نرخ تورم تغییر می‌کند و ما هم همین انتظار را داریم، اما این موضوع بلاتکلیف است. این تاخیرها باعث بی‌نظمی و قانون‌گریزی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.