برگزاری کلاس آموزشی بروسلوز در روستای تجگ خوسف

رئیس شبکه دامپزشکی خوسف گفت:کلاس آموزشی بروسلوز در روستای تجگ خوسف با هدف افزایش میزان آگاهی روستائیان برگزار شد.

محمودی رئیس شبکه دامپزشکی خوسف در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛با بیان اینکه طرح واکسیناسیون بروسلوز در جمعیت دام سبک در حال انجام است،گفت:بروسلوز يكی از مهمترين و شايع ترين بيماری های مشترک بين انسان و حيوانات است. ميزان شيوع تب مالت در انسان مستقيم به شيوع بروسلوز در دامها بستگی دارد.

وی افزود:طرح واکسیناسیون توسط اکیپ های بخش دولتی و بخش خصوصی در قالب طرح توسعه در سطح شهرستان خوسف با اولویت روستاهای دارای کانون انسانی انجام خواهد شد.

محمودی گفت:پيشگيری و كنترل بيماری در حيوانات از طريق مايه كوبی دامها و رعايت اصول بهداشتی و امنيت زيستی و شناسايی و حذف دام های آلوده انجام می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی خوسف افزود:پيشگيری بيماري در انسان مستلزم كنترل بيماری در حيوانات،آموزش كادرهای پزشكی، دامپزشكی، و عموم جامعه، اجرای مقررات قانونی چون پاستوريزاسيون شير و ديگر فرآورده های لبنی، استفاده از البسه محافظ به وسيله افراد تحت مخاطره، واكسيناسيون، آزمايش و كشتار دام های آلوده است.

وی در پایان از شهروندان خواست با اکیپ های شبکه دامپزشکی در امر واکسیناسیون و نظارت همکاری لازم را داشته باشند و در صورت وقوع علائمی همچون سقط جنین در دام ها موارد را جهت پیگیری به شبکه دامپزشکی با شماره تماس 32473413 اطلاع دهند.

انتهای پیام/غ

کلاس آموزشی بروسلوز در روستای تجگ خوسف برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.