سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان دردر نخستین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی سیستان و بلوچستان گفت:عواقب خطرناک بیماری هاری باید اطلاع رسانی شود.

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  قابل درمان نبودن بیماری هاری باید از طریق رسانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط اطلاع رسانی شود تا مردم در زمان گزش حیوانات و پیش از ابتلاء سریعا برای درمان اقدام کنند.

محمدهادی مرعشی  افزود: مردم وقتی به این آگاهی برسند که ابتلا به بیماری هاری درمانی ندارد و منجر به مرگ می‌شود به طور قطع در زمان گزش حیوانات، مراجعه به مراکز درمانی را در اولویت قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: باید از توان همه دستگاه‌ها از جمله ۳۳ هزار نیروی داوطلب جمعیت هلال احمر، پایگاه‌های مقاومت بسیج و دهیاری‌ها در مساله کنترل حیوان گزیدگی استفاده کرد.

وی افزود: آموزش‌های لازم باید برای اتلاف سگ‌های ولگرد به سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های مرتبط فعال در این عرصه با هدف کنترل حیوان گزیدگی ارائه شود.

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با تاکید بر پیش بینی چشم اندازی تا پایان سالجاری برای کنترل حیوان گزیدگی گفت: نیاز است این نشست‌ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب هر ماه برگزار شود.

انتهای پیام/گ

عواقب بیماری هاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار