عضو شورای شهر همزمانی موضوع استعفای شهردار با اظهارات غیرقانونی دادستان کل کشور را نامیمون دانست و گفت: نباید امروز برای استعفای شهردار رأی‌گیری کنیم.

نباید امروز برای استعفای شهردار رأی گیری کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، مرتضی الویری‌ و تعدادی دیگر از اعضای شورا پیشنهاد دادند که بررسی موضوع استعفای مجدد شهردار تهران به روز یکشنبه موکول شود.

الویری در دفاع از این پیشنهاد گفت: تصمیم‌گیری راجع به مدیریت باید به فوریت‌ انجام شود و این موضوعی است که همه ما به آن واقف هستیم.

وی افزود: حتی زمانی که شهردار برای نخستین بار در روزهای پایانی سال 96 استعفای خود را اعلام کرد، پیشنهاد دادم قبل از ایام نوروز جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل شود و تردیدی ندارم که تصمیم‌گیری راجع به این موضوع هر چه سریع‌تر انجام شود بهتر است.

الویری با تأکید بر اینکه با استعفای شهردار موافق است، گفت: باید توجه داشته باشیم بلافاصله بعد از رأی به استعفا باید سرپرست انتخاب شود و انتخاب سرپرست زمان می‌خواهد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به همزمانی نامیمون و نامناسب موضوع استعفای شهردار با اظهارات دادستان کل کشور گفت: دادستان کل کشور در اظهاراتی شورای شهر را موظف کرد که امروز به موضوع استعفای شهردار رسیدگی شود و تعیین تکلیف‌ نهایی صورت گیرد، اگر امروز رأی‌گیری انجام شود، این موضوع که شورای شهر در مقابل کار غیرقانونی کمتر از 24 ساعت اقدام کرده است در اذهان عمومی شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهردار برای ادامه کار خود تا 10 اردیبهشت اعلام آمادگی کرده است، گفت: هنوز برای رأی‌گیری در این مورد فرصت داریم.

رئیس شورای شهر تهران با تأیید صحبت‌های الویری گفت: اما نمی‌توانیم به این علت که شخصی در فضای سیاسی صحبتی کرده است تصمیم‌گیری را به بعد موکول کنیم.

وی تأکید کرد: وظایف قانونی را منوط به صحبت‌های دیگران عقب نیندازید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار