یادواره صیاد دلها در قزوین

نوزدهمین سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی صبح امروز در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ آیت الله‌اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در این یادواره گفت: شهید صیاد شیرازی مسیر خود را درست انتخاب کرد و با سرکوب کردن نفس‌اماره جانب ملکوت را در پیش گرفت و سیر معنوی خود را آغار کرد.

آیت الله اسلامی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس در قرارگاه خاتم با امیر صیاد شیرازی ارتباط داشته و از نزدیک او را می‌شناخته افزود: شهید همیشه قبل از هر کاری خصوصا قبل از عملیات‌ها به‌زیر آسمان می‌رفت، دست به دعا بر می‌داشت و پس از توسل به ائمه علیهم السلام به‌خصوص حضرت مهدی (عج) برای تصمیم گیری به میان همرزمان خود باز می‌گشت.

وی افزود: امیرسرافراز اسلام واقعا اهل ایمان و اخلاص بود؛ او سرباز ولایت و حضرت امام خمینی (ره) بود و هیچ‌گاه از تذهیب نفس غافل نبود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: در ظاهر و در انجام وظیفه بار‌ها و بار‌ها مورد تمجید بزرگان دین، انقلاب و استوانه‌های حقیقت و معرفت قرار گرفت و در حوزه علمیه قم میان اهل دل و طهارت روح جایگاه خاصی داشت.

آیت الله اسلامی افزود: شهید صیاد شیرازی در زمان بنی صدر که میان سپاه و ارتش تفرقه ایجاد شده بود وحدت آفرین شد و در راه این هدف برزرگ یعنی وحدت سپاه و ارتش بار‌ها مورد تحقیر و استهزاء قرار گرفت، اما به تکلیف خود عمل کرد تا این دو بازو (سپاه و ارتش) باعث سرافزاری نظام اسلامی باشند.

امام جمعه شهر تاکستان گفت: شهید علی صیادشیرازی در میدان نبرد شجاعتی وصف ناپذیر داشت و فرماندهی عملیات‌هایی مانند ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس، مسلم بن عقیل، والفجر ۱،۲ و ۳، محرم و مرصاد بخشی از مسئولیت‌های این فرمانده دلاور بود.

سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در بیست و یکم فروردین سال ۷۸ پس از سال‌ها فداکاری و رشادت در عرصه جنگ، هنگامی که جانشینی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح را بر عهده داشت به‌دست منافقان کینه توز و کور دل، مورد سوء قصد تروریستی قرار گرفت و به‌درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

یادواره سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در قزوین

برچسب ها: شهدا ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار