ثبت‌ نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از 28 فروردین ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال حیدری، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اداره‌ کل آموزش و پرورش خوزستان به آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از 28 فروردین ماه اشاره کرد و بیان داشت: ثبت‌ نام تا 5 اردیبهشت ‌ماه سال جاری ادامه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: تمام مراحل ثبت‌نام، دریافت کارت ورود به جلسه، اعتراضات و غیره به صورت اینترنتی از طریق سایت www.azmoon.medu.ir صورت می گیرد.

حیدری با بیان اینکه در سال‌های گذشته آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی به صورت استانی برگزار میشد اذعان داشت: این آزمون امسال به صورت کشوری و همزمان با آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان، ساعت 9 صبح 11 خردادماه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اداره‌ کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: حداکثر تا 3 هفته پس از برگزاری آزمون، کلید اولیه سوالات در سایت www.azmoon.medu.ir قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه محتوای آزمون شامل 2 بخش استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است که در هر 2 بخش، سوالات به صورت 4 گزینه‌ای طراحی شده‌اند، افزود: سوالات مربوط به استعداد تحلیلی 20 درصد سوالات را تشکیل می‌دهند و براساس مباحث گوناگونی طراحی شده‌اند و مبتنی بر محتوای کتب درسی نیستند، بلکه براساس مفهوم دروس طراحی شده‌اند.

جمال حیدری بیان کرد: سوالات مربوط به بخش استعداد تحصیلی 80 درصد سوالات آزمون را تشکیل می‌دهند و سوالات از کتاب‌هایی مانند قرآن و معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، علوم و ریاضی طراحی شده‌اند. تمام سوالات آزمون براساس کتب درسی پایه هشتم سال 96-95 و پایه نهم 96-97 طراحی شده‌اند.

این مقام مسئول درخصوص شرایط ثبت‌نام در آزمون گفت: برای ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان داشتن حداقل معدل کل 19 در پایه نهم و برای ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی داشتن حداقل معدل 17 در نوبت اول سال تحصیلی 97-96 الزامی است.

حیدری اظهار داشت: البته برای متقاضیان ورود به مدارس نمونه دولتی کسب نمره لازم در 50 درصد امتیاز لازم ورود به این مدارس محسوب می‌شود و پس از آن برای ثبت‌نام در این مدارس داشتن معدل کل 17 نیز برای دانش‌آموزان الزامی است.

انتهای پیام/گ

28 فروردین ماه، آغاز ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.