مهمترین رسالت انبیاء ، رهایی بشریت از بندگی و اسارت طاغوت بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، نماینده ی ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان در مصلای امام خمینی رشت با تبریک فرارسیدن عید مبعث باتشریح فلسفه بعثت انبیاء از سوی پروردگارگفت   : نخستین و مهمترین رسالت انبیاء رهایی بشریت از قید بندگی و اسارت طاغوت بود و این مهم امروز باید از سوی مربیان ، عالمان و نخبگان علم و دین بطور شایسته و بایسته ایی پیگیری شود.

وی همچنین اقامه ی عدل و داد ، تعلیم و تربیت و رهایی بشر از انحراف و پلیدی ها را از دیگر رسالت های انبیاء الهی برشمرد و افزود: کاملترین این رسالت ها از سوی پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلوات الله علیه ابلاغ شده است که درپرتو آموزه های اصیل اسلامی شیوه ایی کارآمد و سعادت بخش برای امت اسلام ارایه کرده است.

امام جمعه ی رشت در ادامه به مسایل مهم منطقه بویژه حوادث سوریه اشاره کرد و آزاد سازی غوطه ی شرقی بدست ارتش مقتدر این کشور را مرهون اتحاد امت اسلام برای مقابله با زیاده خواهی های ایادی استکبار دانست و گفت: بهانه جویی های اخیر امریکا ناشی از این دستاورد مهم دولت سوریه در ارتقاء امنیت داخلی ست.

فلاحتی با اشاره به در پیش بودن 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ، تلاش دلاورمردان ارتشی را برای دفاع از کیان اسلامی ستود و گفت: تاریخ حماسی هشت سال دفاع مقدس سرشار از دلیر مردی های ارتشیان سرافراز در محورهای آبی ، خاکی و هوایی ست که به بهترین وجهی اتحاد آحاد ملت را در دفاع از ناموس و شرف این سرزمین به تصویر کشید.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن فصل کشت و کار شالیکاران گیلانی و تهدیدات ناشی از کمبود آب از مسئولان خواست در روند مدیریت بهینه ی منابع آبی استان شرایط و مصالح کشاورزان زحمتکش را به گونه ایی لحاظ کنند که در روند فعالیت آنان در عرصه ی تولید، خللی وارد نشود.

نماینده ی ولی فقیه در گیلان در پایان آحاد مردم را از هرگونه اقدام تبلیغی  مرتبط با انتصاب نماینده ی ولی فقیه جدید و نصب بنر و پیام تبریک مرتبط با آن برحذر داشت و با قدردانی از ابراز محبت و ارادت مردم ولایتمدار گیلان گفت: ارزش و اعتبار روحانیت اصیل تشیع در ساده زیستی ، مردم دوستی و فروتنی  است و این مهم باید دررفتار و منش علما و روحانیان برجسته باشد.

انتهای پیام/اص

خطبه های نماز جمعه رشت

برچسب ها: نماز جمعه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.