سازمان عفو بین‌الملل با اعلام این که در سال گذشته میلادی پنج تن در افغانستان اعدام شده‌اند، از تلاش‌های حکومت کشور برای محدود سازی اعدام ها استقبال کرده است.

استقبال عفو بین الملل از کاهش آمار اعدام در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان عفو بین‌الملل با اعلام این که در سال گذشته میلادی پنج تن در افغانستان اعدام شده‌اند، از تلاش‌های حکومت کشور برای محدود سازی اعدام ها استقبال کرده است.

این سازمان در گزارش سالانه خود درباره استفاده از مجازات اعدام در سال ۲۰۱۷ میلادی، اعلام کرد که اعدام مجازاتی «بی‌رحمانه و غیرانسانی» است و باید متوقف شود.

در این گزارش آمده است ۱۴۲ کشور استفاده از این مجازات را در قوانین خود لغو یا در عمل متوقف کرده‌اند، اما در سال گذشته ۲۳ کشور از جمله افغانستان همچنان به اعدام ادامه دادند.

بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل، در سال گذشته میلادی پنج تن در افغانستان اعدام شده‌اند و ۱۱ تن دیگر نیز حکم اعدام شان صادر شده است. در سال ۲۰۱۶ شش تن اعدام شده بودند.

این افراد ۸ قوس/ آذر ۱۳۹۶ به جرم آدم ربایی و قتل در زندان پلچرخی کابل اعدام شدند.

افزون بر این، در این گزارش آمده است که در این مدت ۶۰۰ تن دیگر نیز در معرض دریافت صدور حکم اعدام قرار داشته‌اند. با وصف این، در این گزارش از تلاش‌های دولت افغانستان برای محدود کردن اعدام در کشور استقبال شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار