یونوما اعلام کرد که در سه ماه نخست سال جاری میلادی، ۲۲۵۸ غیرنظامی در افغانستان از طرف های جنگ آسیب دیده اند.

کشته و زخمی شدن بیش از 2 هزار غیرنظامی در سه ماه نخست 2018 در افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یونوما) اعلام کرد که در سه ماه نخست سال جاری میلادی، ۲۲۵۸ غیرنظامی در افغانستان از طرف های جنگ آسیب دیده اند که از این میان، ۷۶۳ نفر کشته  شده است.

سازمان ملل افزوده است که شمار تلفات غیرنظامیان در افغانستان در سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ مشابه تلفات دو سال پیش است.

انگرید هیدن، معاون نماینده ویژه ملل متحد برای افغانستان از تمام گروه‌های درگیر جنگ در افغانستان خواست تا اقدامات لازم برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در این کشور را روی دست گیرند.

بر اساس گزارش نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، حمله‌های انتحاری، بمب های کنار جاده و حمله های پیچیده از عوامل اصلی تلفات غیرنظامیان در این کشور بوده است.

یافته‌های یوناما همچنین نشان می دهد که کشتار هدفمند، بقایای مواد انفجاری باقی مانده از جنگ و عملیات هوایی از عوامل درجه دوم تلفات غیر نظامیان در افغانستان به شمار می رود.

سازمان ملل در این گزارش افزوده است که نیروهای حامی حکومت افغانستان در ربع اول ۲۰۱۸ میلادی مجموعا مسئول ۱۸ درصد تلفات غیرنظامیان در این کشور بوده است.

در گزارش یونوما همچنین آمده است که حملات هوایی در این مدت موجب تلفات ۱۶۲ غیرنظامی شده است که شامل ۶۷ کشته می شود. بر اساس این گزارش، قوای بین المللی مستقر در افغانستان مسئول ۳۵ درصد این تلفات می باشند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.