بازرسی ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان (سیگار) گزارش داد که دزدی بنزین نیروهای نظامی افغانستان به یک شغل پرمنفعت تبدیل شده است.

اختلاس 154 میلیون دالری از نظامیان آمریکایی و افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بازرسی ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان (سیگار) گزارش داد که دزدی بنزین نیروهای نظامی افغانستان به یک شغل پرمنفعت تبدیل شده است.

سیگار در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که حداقل به ارزش ۱۵۴.۴ میلیون دالر بنزین از نزد قوای ایالات متحده و قوای امنیتی افغانستان دزدی شده است.

مقامات حکومت افغانستان تاکنون به صورت رسمی در مورد گزارش سیگار واکنشی نشان نداده اند.

در این گزارش همچنین آمده است که دزدی بنزین می تواند تمویل کنندۀ منابع مالی مورد ضرورت شورشیان و گروه های تروریستی در افغانستان باشد.

یافته های سیگار نشان می دهد که وزارت دفاع ایالات متحده از سال ۲۰۰۸ میلادی تا ۲۰۱۶ حدود ۱۰.۶ میلیون لیتر بنزین برای عملیات نظامی افغانستان که مجموعی قیمت آن بیش از ۱۳ میلیارد دالر آمریکایی می شود، فراهم کرده است.

پنتاگون تخمین زده که قوای امنیتی افغان سالانه حدود ۴.۹ میلیون لیتر بنزین نیاز دارند.

در گزارش سیگار آمده است که فرماندهی مشترک انتقال امنیت افغانستان که مربوط وزارت دفاع ایالات متحده است، گزینه های تازه را برای توزیع بنزین بررسی می کند.

به نوشتۀ سیگار، این اقدامات ممکن به برخی از مشکلات مرتبط به دزدی بنزین رسیدگی کند، اما در حال حاضر سیستم نظارتی وجود ندارد که تحویل دهی بنزین به ذخایر تانک و انتقال آن را به قوای امنیتی کنترل کند.

علاوه بر آن، سیگار گزارش داده است که فرماندهی مشترک انتقال امنیت افغانستان از تکنالوژی هایی که قادر است انتقال و تحویل دهی بنزین را نظارت کند استفاده نمی کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار