رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند از برداشت بیش از 80 تن گل بابونه از مزارع در این شهرستان خبر داد.

برداشت بیش از 80 تن گل بابونه از مزارع شهرستان نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛علی ده‌پهلوان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند بیان کرد: این شهرستان به دلیل آب و هوایی منحصر به‌فردی که دارد مستعد پرورش گیاهان دارویی به‌خصوص بابونه با خواص بسیار زیاد است به‌طوری‌ که در گذشته به جزء بابونه بیش از 500 نوع و گونه گیاه دارویی در این مناطق رشد می‌کند که مهمترین آن‌ها خارشتر، باریجه، خار مریم، آویشن، گل ختمی، آنقوزه، موسیر، کتیرا، گل همیشه‌بهار، شیرین‌بیان، نعنا، پونه، گل‌گاوزبان و رازیانه هستند.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین خواص بابونه تقویت معده، درمان زخم معده و ورم معده است و شرایط اقلیمی نقش عمده ای در رشدو نمو این گیاه دارویی دارد به طوری که این گیاه در مقابل سرما نیز مقاوم است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند اظهار داشت: گیاه بابونه به دو روش کاشت می‌شود که در روش اول کشت غیرمستقیم است که  اواخر مهرماه زمان مناسبی برای کشت بذر در خزانه هوای آزاد است ونشاها بین چهار تا 6 هفته بعد در اواخر آبان تا اوایل آذر آماده انتقال به زمین اصلی می‌شوند.

ده پهلوان تصریح کرد: این گیاه انشعابات زیادی دارد و بهترین محیط کشت گیاه بابونه کشورهای ایران، آلمان، مراکش است و نوع دیگر آن بابونه رومی است.

وی افزود : پیش‌بینی می‌شود از مزارع بابونه شهرستان نهاوند بین 80  تا 100 تن گل بابونه مرغوب برداشت شود.

انتهای پیام/ب

 80 تن گل بابونه از مزارع نهاوند برداشت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار