رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: سالانه 5 میلیون تن انواع محصول کشاورزی در استان همدان تولید می‌شود.

تولید 5 میلیون تن انواع محصول کشاورزی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  حمیدرضا متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: بیش از 50 درصد تولیدات کشاورزی همدان مازاد نیاز استان بوده که باید برای صادرات آن به سایر کشورها گام‌های اساسی برداشت.

وی با بیان اینکه برای صادرات محصولات کشاورزی استان به کشورهای اروپایی باید استانداردهای جهانی را در تولید محصولات رعایت کرد، گفت: کشاورزان باید در تولیدات خود مقوله‌های علمی را رعایت کنند تا بتوان در بازارهای جهانی رقابت کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: در حال حاضر یکی از نیازهای اساسی و اصلی بخش کشاورزی همدان صنایع تبدیلی است تا محصولات این بخش فرآوری شده و سپس صادر شوند که در این صورت شاهد ایجاد ارزش افزوده برای استان خواهیم بود.

وی از صادرات 36 میلیون و 534 هزار دلار محصول کشاورزی در سال 94 از گمرک همدان خبر داد و گفت: این میزان 28 درصد از کل صادرات استان همدان را شامل می‌شود که نسبت به مدت مشابه 6 درصد از نظر ارزی کاهش و 66 درصد از نظر وزنی افزایش داشته که نشان از کاهش قیمت پایه کالاهای این بخش دارد.

متین با اشاره به اینکه صادرات لبنیات در سال 96 به یکی از کالاهای اصلی صادرات استان تبدیل شده است، گفت: سال گذشته 17 میلیون و 175 هزار و 941 دلار انواع لبنیات تولیدی استان به سایر کشورها صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان صادرات 973 هزار تن وزن داشته است، عنوان کرد: میزان صادرات محصولات لبنی از استان در سال 95، 16 میلیون و 416 هزار و 493 دلار بوده که صادرات سال 96 در مقایسه با سال 95، پنج درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اعلام اینکه محصولات لبنی با اختصاص 12 درصد از کل صادرات استان، رتبه سوم صادرات همدان را به خود اختصاص داده‌اند، بیان کرد: این محصولات به کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان صادر شده است.

انتهای پیام/ د

صادرات محصولات کشاورزی استان به کشورهای اروپایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.