سفارت روسیه در هلند، تعهد مسکو در تضمین امنیت مأموران سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای تحقیق درباره حمله شیمیایی ادعایی در دوما را مورد تأکید قرار داد.

روسیه: آمریکا با حمله به سوریه قصد تضعیف ماموریت سازمان منع تسلیحات شیمیایی را داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه اعلام کرد: آمریکا با حمله نظامی به سوریه، به بهانه وقوع حمله شیمیایی در شهر دومای این کشور، قصد تضعیف اقدامات سازمان منع تسلیحات شیمیایی را دارد. زیرا این سازمان بررسی حمله شیمیایی ادعایی در سوریه را در برنامه کار خود داشت و به همین علت آمریکا به همراه انگلیس و فرانسه بامداد شنبه حمله نظامی به سوریه را شکل داد.

سفارت روسیه در هلند روز دوشنبه اعلام کرد: آمریکا تلاش می‌کند تا اعتبار ماموریت کشف حقیقت در سوریه بوسیله سازمان منع تسلیحات شیمیایی را  زیر سوال ببرد.  این سفارت اعلام کرد روسیه متعهد به تضمین امنیت مأموران سازمان منع تسلیحات شیمیایی است و در کار ماموران این سازمان دخالت نخواهد کرد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی قرار است امروز در جلسه ویژه‌ای افزایش تنش‌ها در سوریه را مورد بحث قرار بدهد. حمله نظامی غرب علیه سوریه درست در همان روزی صورت گرفت که قرار بود ماموریت سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای بررسی صحت ادعاهای مربوط به حمله شیمیایی هفته گذشته در شهر دومای سوریه، آغاز شود.

بامداد شنبه آمریکا، فرانسه و انگلیس تهاجمی نظامی را علیه برخی اهداف در سوریه راه‌اندازی کردند و آن را واکنش متقابل خود به حمله شیمیایی ادعایی در دوما عنوان کردند. دولت سوریه با رد اتهامات کشورهای غربی درباره کاربرد تسلیحات شیمیایی، حمله نظامی غرب را تجاوز وحشیانه خواند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار