رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: عملیات اجرایی زنجیره فولاد کردستان در سه شهرستان سقز، بیجار و قروه برای بیش از ۳ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می‌کند.افزایش

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمد دره‌‌وزمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال ۹۶ واحدهای به بهره‌برداری رسیده از نظر تعداد 9 درصد و در شاخص سرمایه‌گذاری 2 هزار درصد و در شاخص اشتغال، 94 درصد رشد داشته‌ایم.

وی افزود: در زمینه صدور جواز تاسیس در شاخص تعداد 53 درصد، در شاخص سرمایه‌گذاری 30 درصد و در شاخص اشتغال 87 درصد نسبت به سال 95 رشد داشته‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: حلقه اول فرآوری سنگ آهن به میزان یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کنسانتره در سال تولید می‌شود که این میزان باید به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال برسد.

وی اظهار کرد: در سال ۹۶ پتروشیمی کردستان، لاستیک بارز و کنسانتره‌سازی بعنوان حلقه اول زنجیره فولاد در شهرستان بیجار و چندین طرح تولیدی دیگر با اشتغالزایی بالغ ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: هرچه میزان جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در استان افزایش یابد، اشتغالزایی بیشتر و هرچه اشتغالزایی بیشتر صورت گیرد، رفاه خانوارها افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در زنجیره فولاد کردستان به عنوان یکی از محوری‌ترین موضوعات استان، مجموعا بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت خواهد پذیرفت.

به گفته دره‌وزمی، در حلقه اول زنجیره فولاد ما نیازمند تولید ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تن کنسانتره در سال هستیم که هم اکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن آن در حال تولید است که برای تولید مابقی آن برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

وی همچنین اذعان داشت: عملیات اجرایی زنجیره فولاد کردستان در سه شهرستان سقز، بیجار و قروه آغاز می‌شود که بیش از ۳ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می‌کند.

دره‌وزمی اضافه کرد: برای جامه عمل پوشاندن به شعار سال، باید تمامی ارکان مختلف جامعه به این اعتقاد برسند که تولید باید محور اصلی در جامعه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید با تمام توان در راستای رفع موانع پیش‌روی تولید گام بردارند.

انتهای پیام/ د م

شاخص 30 درصدی سرمایه‌گذاری در کردستان

 

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نادر ناصری
۲۲:۴۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
باسلام
من مهندس (سرپرست کارگاه)یک شرکت عمرانی وسازه میباشم ودر حال حاضر درشرکت سازه وسوله ماموت مشغول به فعالیت هستم ومتولد استان کردستان وبومی میباشم درمورد استخدامی پروژه زنجیره فولاد اطلاعات میخواستم ممنون میشم اگر راهنماییم کنید.