عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی مستلزم حرکتی سه جانبه‌گرایانه است.


حمله موشکی به سوریه نشان داد آمریکا عامل ناامنی در منطقه است/حمایت از کالای ایرانی مستلزم حرکتی سه جانبه‌گرایانه استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا فولادگر در جلسه علنی امروز سه شنبه (28 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان‌دستور ضمن تبریک به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی، گفت: انسجام و وحدت، قدرت و قوت نیروهای منسلح در شرایط فعلی از اولویت‌های اصلی نظام است.

وی افزود:  حمله موشکی آمریکا با همراهی فرانسه و انگلیس به سوریه به لحاظ نظامی با اهمیت تلقی نمی‌شود و به لحاظ سیاسی هم نتوانست تاثیری در شرایط منطقه ایجاد کند. علاوه بر این به لحاظ امنیتی به آرامش و ایجاد صلح در منطقه کمک نکرد.

نمیانده مردم اصفهان تصریح کرد: حمله موشکی به سوریه نشان داد که آمریکا خود عامل ناامنی در منطقه است البته موجب انسجام و تقویت نیروهای مقاومت شد؛ لذا نشان داد این عملیات برای حفظ آبروی خود و تقدیم شیرینی برای هم‌پیمانان مرتجع منطقه بود که آنها را چون گاو شیر‌ده می‌پندارد و از آنان انتظار دوشیدن بیشتر دارد.

فولادگر تاکید کرد: دنیا قضاوت خواهد کرد که جمهوری اسلامی ایران در ادعای مبارزه با تروریست صادق بوده و همانگونه که در اجرای برجام به تعهدات خود عمل نمود، اما نظام سلطه و آمریکاست که نقض عهد کرده و خوی استکباری خود را ادامه می‌دهد.

فولادگر ادامه داد: در سال حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی حرکتی سه جانبه‌گرایانه در کشور انتظار می‌رود که مردم به عنوان مصرف کننده با عزم ملی باید مشوق کالای ایرانی و در عین حال ناظر بر کیفیت و مرغوبیت محصولات و کالا و خدمات باشند، از سوی دیگر تولیدکننده‌ها با در نظرگرفتن فضای رقابتی امروز در تولید باید محصولات باکیفیت،قیمت، زمان تحویل و خدمات پس از فروش مناسب به مصرف کننده ارائه دهند.

عضو کمیسیون صنایع اظهار کرد: دولت به عنوان بُعد سوم این حرکت به معنای عام باید شرایط رقابت عادلانه را برای تولیدکننده فراهم کند و با اقدامات حمایتی در امور تامین مالی، نقدینگی، تسهیلات بانکی،  امور مالیاتی، بیمه‌ای، تعرفه‌ای و گمرکی از یک سو و اقدامات تسهیل کننده با بهبود فضای کسب و کار و مقررات زدایی و رفع موانع تولید از سوی دیگر با همکاری قوای قضاییه و مقننه این عزم ملی را به ثمر رسانند.

وی تاکید کرد: مجلس در ادامه فعالیت نظارتی باید گزارش‌های خود را ارائه دهد و در صورت ضرورت به اصلاح قوانین بپردازد،کما اینکه کمیسیون ویژه تولید ملی و اصل 44 براساس شرح وظیفه مصوب خود در هنگام تاسیس و بنا بر ماموریت رئیس مجلس، این وظیفه را در حال انجام است.

این نماینده مجلس بیان کرد: درخواست همه نمایندگان،  مردم، کشاورزان اصفهان، اجرای مصوبات شورای عالی آب و شورای هماهنگی زاینده رود در توزیع و مصرف عادلانه آب است. از سوی دیگر اولویت آب شرب ایجاب کند از همه راه‌حل های ممکن برای تامین آب مورد نیاز مردم استفاده شود.

وی ادامه داد: موضوع احیای رژیم حقوقی زاینده رود مستلزم اقدام حاکمیتی و نظارتی دقیق بر مصرف آب در استان‌های بالا دست و پایین دست است، عاملی که زاینده رود را به وضع موجود رساند علاوه بر خشکسالی عدم مدیریت آب به صورت صحیح و به هم خوردن رژیم حقوقی زاینده رود بود.

فولادگر افزود:کشاورزان باید به اعتراضات به حق خود را از مجاری قانونی اعلام کنند، ما نیز به نمایندگی اعلام می‌داریم اگرچه خشکسالی بی سابقه است و سد زاینده رود از 47 سال گذشته به کمترین میزان خود رسیده است، لکن کمبودها باید عادلانه باشد، بهینه سازی مصرف و صرفه جویی در بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی و همه مناطق بالادست و پایین دست باید عملیاتی شود.

وی خاطر نشان کرد: برداشت های غیرمجاز آب نیز باید متوقف شود،درعین حال به خاطر مسائل آلودگی کلانشهر رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ باغات در استان باید در نظر گرفته شود؛ امیدواریم همه استانها با وحدت در اجرای عدالت تلاش کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار