وزیر بهداشت گفت: وزارتخانه‌ ما حتی یک قِران از اموال بیمه شدگان را مصادره نکرده است و مصادره کار قاضی است.

وزارت بهداشت یک قِران از اموال بیمه شدگان را مصادره نکرده استه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه علنی امروز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت مطالبه 9 درصد حق بیمه جهت واریز به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چیست، گفت: در ابتدا لازم می‌دانم پیرامون اظهاراتی که داشتم توضیحاتی را بدهم؛  بنده در عمرم نه شرکت داشتم و نه تجهیزات پزشکی و دارو و صرفا تحصیلاتم را ادامه دادم و هیچ احتیاجی به این موارد ندارم؛ اگر لحنم تند بود از شما نمایندگان عذرخواهی می‌کنم.

وی درباره سوال مذکور گفت:‌ مصادره اموال بیمه شدگان را چه کسی انجام داده است؟ قوه قضاییه باید این موضوع را بررسی کند، ما یک قِران از کسی مصادره نکردیم.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی 15 سال دست وزارت بهداشت بود و الان جای دیگر رفته و کارنامه آن زمان و وضعیت فعلی کاملا مشخص است، اظهار کرد:‌ اینکه می‌گویید دولت بدهی‌هایش به سازمان تأمین اجتماعی را نداده است درست است؛ اما دولت به وزارتخانه‌های دیگر از جمله وزارت بهداشت و درمان و حتی مجلس شورای اسلامی هم بدهی دارد که باید این بدهی‌ها را هم به ویژه در حوزه سلامت پرداخت کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حق بیمه را تأمین اجتماعی می‌گیرد، اما ما هزینه می‌کنیم، گفت:‌ این بحث سه سال است که در دولت وجود دارد و مبلغ 23 هزار میلیارد تومان کاملا قابل توجه است.

وی افزود: رئیس جمهور در تاریخ 5 دی 95 خطاب به طیب نیا وزیر اقتصاد وقت نامه‌ای نوشت مبنی بر اینکه خزانه حساب جداگانه‌ای برای بیمه شدگان باز کند تا صرفا به امر سلامت آنان اختصاص یابد، اما عده‌ای از سازمان تأمین اجتماعی علیه رئیس جمهور به دیوان عدالت شکایت کردند و رئیس مجلس هم به این موضوع ورود کرد.

قاضی‌زاده هاشمی متذکرشد: ‌مجلس در قانون بودجه امسال تصویب کرد که سازمان تأمین اجتماعی مکلف است تمامی پرداختی‌های حق بیمه را در حسابی نزد خزانه‌داری کل کشور متمرکز کند که ما هم با این مصوبه مخالفت نکردیم چراکه به نفع کارگران است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: طبق قانون، سازمان تأمین اجتماعی این منابع را هزینه می‌کند پس ما نمی‌توانیم یک قِران از این منبع را جای دیگر هزینه کنیم و اگر شما مصوبه خود را قبول ندارید، می‌توانید طرحی ارائه دهید و آن را تغییر دهید.

وی با تأکید بر اینکه ما به دنبال مصادره نیستیم و مصادره کار قاضی است، اظهار کرد:‌ کارگر اگر پولی بابت درمان دهد باید صرف خودش کند، لذا موضوعیت این مصوبه کاملا به نفع جامعه کارگری است.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه در واکنش به اظهارات علیرضا محجوب نماینده مردم تهران بیان کرد: مجلس به دنبال شفافیت است و آقای محجوب هم باید از شفافیت استقبال کند، قانون تأمین اجتماعی مشخص کرده که این پول فقط صرف درمان شود و نباید این پول را کسی بردارد و دنبال کارهایی چون ساختمان سازی و سرمایه گذاری رود که مجلس می‌تواند تحقیق و تفحص کند تا حقیقت مشخص شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متذکر شد: سال 91 ما با کشور چه کردیم؟ ارز را شما از هزار تومان به 3 هزار و 800 رساندید و همه خدمات ما در حوزه پزشکی کاملا وابسته به ارز است و اختلاف قیمت شدیدی برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به وجود آمد.

وی افزود: بعد از آن هم دست خودتان بوده است، شما شورای عالی بیمه، وزارت رفاه و سازمان تأمین اجتماعی دست خودتان است و شماها ما را در این چاه انداختید به طوری که اگر بنده فکر می‌کردم که شما حمایت نمی‌کنید و امروز یک سال است که پول پرستار و پزشک و بیمارستان را ندادید، بی‌جا می‌کردم که به این میدان می‌آمدم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه بنده روی حرف و قول شما حساب کردم، تصریح کرد: اگر کارشناسان شما اشتباه حساب کردند، به ما چه ارتباطی دارد؟ اگر خواستید به بیمارستان ما بیایید و اگر هم نمی‌خواهید به بیمارستان‌های خودتان بروید.

وی گفت: بنده برای آقای محجوب احترام قائلم و تا امروز هر وقت انتخابات بوده به وی رأی دادم، اما دیگر رأی نمی‌دهم چرا که وی را نماینده کارگران نمی‌دانم.

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه وقتی توان مدیریت ندارید چرا مرا متهم می‌کنید که به حقوق 40 میلیون نفر تعدی کرده‌ام، اظهار کرد: بگویید که در روستاها چه اقداماتی کرده‌اید و مگر غیر از این است که دولت در آنجاها هم دارد هزینه می‌کند. وقتی بلد نیستید اداره کنید بدهید به ما تا با یک سوم قیمت آنجا را اداره کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: جالب است که در اظهارات خود طوری وانمود می‌کنید که گویا شما طرفدار کارگرید و ما ضد کارگر! در حالی که کارگر یک حزب نیست و شامل اکثر جمعیت ایران است که روی سر و چشم ما جای دارند و ما نوکر مردم هستیم.

وی با بیان اینکه با وجود آنکه سازمان تأمین اجتماعی داریم چرا تا این حد میزان بزهکاری و آسیب اجتماعی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد:‌ ما همه باید به قانون توجه کنیم، اما متأسفانه برخی می‌خواهند قانون را دور بزنند و بعد حرف‌هایی می‌زنند و انتظار دارند که طرف مقابل سکوت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار