رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف از اولویت‌ها و اهداف مهم ما در سال جاری است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ محمدرضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قمسه شنبه شب در جلسه شورای اداری استان قم که در ساختمان فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است و هدف اصلی ماست، کاهش هزینه‌ها است.

وی با بیان اینکه رقابت‌پذیری و ارتقاء کیفیت محصولات در مسئله صادرات از اولویت‌های استان است افزود: باتوجه به محدودیت‌های آبی که در استان قم وجود دارد، باید محصولات ما به‌گونه‌ای باشد که بتواند با محصولات داخلی و حتی خارجی رقابت کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: استان‌ قم ظرفیت‌های زیادی در زمینه تولید پسته، گوشت قرمز، تخم مرغ و محصولات گلخانه‌ای دارد که باید از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت تکمیل زنجیره تولید ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در کشور، وجود دلالان زیاد در پروسه تولید محصول تا زمان استفاده مردم است که هزینه‌ زیادی را به مردم تحمیل می‌کند در صورتی که قیمت پرداخت شده به کشاورز بسیار کمتر از قیمتی است که مردم محصول را خریداری می‌کنند.

طلایی گفت: اگر زنجیره تولید در استان تکمیل شود تاثیرات بسیار زیادی خواهد داشت و موجب کمک به کشاورز و همچنین کاهش قیمت تمام شده می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد: فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف از اولویت‌ها و اهداف مهم ما در سال جاری است؛ متاسفانه میزان مصرف محصولاتی مانند برنج، ‌روغن، نان و ... در کشور با کشور‌های دیگر قابل مقایسه نیست و اگر الگوی مصرف اصلاح نشود، ظرفیت‌های کشور پاسخگو نخواهند بود به همین دلیل همه دستگاه‌ها و ظرفیت‌ها استان باید برای اصلاح الگوی مصرف تلاش کنند.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای تولید محصولات وجود دارد بیان کرد: متاسفانه مشکلات زیادی در استان در زمینه تولید وجود دارد و برخی مسائل مانند دریافت عوارض‌ها تولید را هزینه‌بر می‌کند و این مسئله از معضلات و مشکلاتی است که باید برطرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با تأکید بر اهمیت صادرات محصولات خاطرنشان کرد: محصولاتی که در استان قم تولید می‌شود، کیفیت مناسبی دارند و اگر مشوقانی در زمینه صادرات محصولات وجود داشته باشد، کمک‌های زیادی به تولید‌کننده‌ها می‌شود.

وی در پایان گفت: آموزش و تحقیق از دیگر مسائلی مهمی است که به آن توجه داریم و امیدواریم در این زمینه نیز موفق باشیم.

انتهای پیام/ت

آموزش و تحقیق از برنامه های مهم سازمان جهاد کشاورزی قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار