صبح امروز چهارشنبه تعدادی از قصاب‌های بروجرد در اعتراض به افزایش عوارض کشتار دام در مقابل فرمانداری تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ از هفته گذشته افزایش قیمت کشتار دام در کشتارگاه بروجرد سبب نارضایتی قصاب‌های بروجرد شد به طوری که تعدادی از این قصابی‌ها در این مدت اعتراض خود را اعلام کردند.

تاکنون هزینه کشتار دام سبک در کشتارگاه بروجرد تا کنون حدود پنج هزار تومان بوده که به ۲۰ هزار تومان افزایش یافته و هزینه کشتار دام سنگین ۱۵ هزار تومان بوده که به حدود ۸۰ هزار تومان افزایش یافته و این افزایش قیمت سبب نارضایتی قصاب‌ها شده است.

اعتراض قصاب‌ها تا جایی بود که هفته گذشته عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تذکر کتبی به وزیر کشور داد و در نامه‌ای ذکر شد تا از افزایش عوارض ورود دام به کشتارگاه بروجرد جلوگیری گردد.

اما اعضای شورای شهر این نظر را دارند که مصوبه افزایش عوارض پس از تهیه در شورا، در شهرستان و استان تایید شده و سپس این مصوبه به اجرا درآمده است.

تعدادی از اعضای شورای شهر اظهار داشته اند که در کشتارگاه هزینه‌هایی برای آب، برق و دیگر خدمات به قصاب‌ها ارائه می‌شود و تا کنون هزینه دریافتی از آن‌ها بسیار اندک بوده و برای ارائه خدمات و ساماندهی کشتارگاه نیاز است که این افزایش قیمت اعمال شود.

اما امروز چهارشنبه تعدادی از قصاب‌های بروجرد در مقابل فرمانداری تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولین به این موضوع شدند.

تعداد زیادی از قصاب‌ها به نشانه اعتراض نیز کشتاری امروز انجام ندادند و از مسئولین خواستند تا برای حل این مشکل اقدام کنند.

افزایش چند برابری عوارض کشتار دام از یک سو و از سویی نظر مثبت شورایی‌ها برای ارائه خدمات بیشتر و ساماندهی کشتارگاه از سوی دیگر دو بخش این ماجرا هستند که باید مسئولین اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/د

قصابان بروجرد خواستار رسیدگی به مشکلات کشتارگاه شدند

برچسب ها: دامپزشکی ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.