معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرد کیفیت کلی آب اهواز نامطلوب بود و از نظر طعم و بو قابل شرب نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر شکراله سلمان زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران در سرسرای اداری این دانشگاه کیفیت آب اهواز را شامل میکروبی، کلر و کیفیت کلی عنوان کرد و بیان داشت: آب اهواز از نظر میکروبی، 98 درصد سالم است، اما از نظر طعم، بو و ظاهر در بیش تر قابل شرب نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: خوب بودن از نظر میکروبی را نباید به خوب بودن کیفیت کلی آب تعبیر کنیم.

سلمان زاده به مراجعه مردم با بطری های متعدد از آب به معاونت بهداشتی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: مردم از بوی نامطبوع و گل آلود بودن آب شکایت دارند و شکایت آن ها بجا و بحق است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان اذعان داشت: روی آوردن مردم به تصفیه کن های خانگی از خرید یا آب شیرین از کارگاه های آب شیرین کن و یا خودروهای سیار غیر استاندارد از روی ناچاری است.

وی پرداخت هزینه تهیه آب شیرین را وظیفه شرکت آب و فاضلاب عنوان و اظهار کرد: ولی این پول را مردم برای خرید آب شیرین کن یا تهیه آب شیرین از جیب خود می دهند.

دکتر شکرالله سلمان زاده به مشکلات متعدد تصفیه کن های خانگی اشاره کرد و بیان داشت: زمانیکه فیلترها به موقع عوض نشوند یا فقط فیلترهای 3 گانه عوض شوند، منشا آلودگی میکروبی هستند.

وی با بیان اینکه 80 درصد آب اهواز از طرح آبرسانی غدیر تهیه می شود افزود: در چند ماه آینده با پیگیری کارگروه سلامت قرار است این رقم به 100 درصد برسد.

دکتر سلمان زاده فرسودگی تصفیه خانه ها و وجود مشکل در مخازن نگهداری و توزیع آب سبب پایین آمدن کیفیت آب در اهواز شده است.

وی اظهار کرد: به دلیل فرسودگی شبکه توزیع آب اهواز، نقاط تلاقی آب و فاضلاب بدون شک وجود دارد و به ویژه در ساعات افت فشار شبکه توزیع، مکش معکوس صورت می گیرد و امکان دارد آب از شبکه فرسوده فاضلاب وارد لوله ها شده و بوی نامطبوع ایجاد کند اما به دلیل وجود کلر میکروبی وجود ندارد.

انتهای پیام/گ

غیرشرب بودن آب در اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.