مدیرکل دفتر جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به تدوین سند تکامل ابتدای کودکی درباره چگونگی اجرای این سند توضیحاتی داد.

اجرای سند تکامل ابتدای کودکی  به کجا رسید؟به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حامد برکاتی مدیرکل دفتر جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در برنامه پرسشگر درباره آموزش‌های پیش از دبستانی اظهار کرد: طبق تئوری یکی از برندگان نوبل اقتصاد، کشورها برای توسعه بیشتر باید پنج درصد از درآمد تولید ناخالص ملی را به کودکان اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه در اسکاندیناوی تا چهار درصد در این بخش هزینه می شود، ادامه داد: البته این هزینه صرفا محدود به حوزه آموزشی نیست و تمام خدمات مورد نیاز برای یک کودک را شامل می شود و حتی مرخصی زایمان هم جزو این هزینه هاست.

مدیرکل دفتر جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مدت مرخصی زایمان 9 ماه شده است، تصریح کرد: با وجود این، در بخش خصوصی مشکلات بسیاری برای مادران وجود دارد.

مردم باید فرزندپروری را باور کنند

برکاتی اظهار کرد: موضوع سلامت، تغذیه، مراقبت، امنیت و ایمنی و آموزش محورهای رشد و تکامل کودکان محسوب می شوند که اگر این موارد مورد توجه قرار نگیرند، کودک آمادگی کاملی برای ورود به دوره رسمی کشور را ندارد.

مدیرکل دفتر جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اختلاف نظرهای موجود برای تعیین متولی آموزش پیش دبستانی گفت: این موضوع وقت و انرژی بسیاری از مسئولان بهزیستی و آموزش و پرورش گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند فرهنگسازی در عرصه آموزش های پیش دبستانی هستیم، بیان کرد: بخش اعظم هزینه آموزش در دوره پیش از ورود به دانشگاه‌هاست و خانواده‌ها کمتر به سرمایه گذاری در سنین کودکی، صفر تا 6 سال، اهمیت می‌دهند.

برکاتی با اشاره به تدوین سند تکامل ابتدای کودکی و ورود 16 دستگاه به آن گفت: این سند به صورت پایلوت در چند شهرستان اجرایی خواهد شد و مردم باید فرزندپروری، توجه به کودکان و اهمیت بیشتر دادن به سال های آغازین کودکی را باور کنند.

وی با انتقاد از اینکه آموزش پیش دبستانی به بخش غیردولتی واگذار شده است، عنوان کرد: اگر باور داریم آموزش پیش از دبستان بسیار مهم است، چرا آن را به بخش غیردولتی میسپاریم؟.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار