معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزدگفت: آب شرب استان یزد سالم است و هیچ گونه مشکلی ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد درگفتگو باخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به انتشار برخی مطالب در فضای مجازی مبنی بر اینکه قطع آب انتقالی به این استان موجب بروز مشکلات گوارشی در کودکان شده است، گفت: آب شرب استان سالم است و هیچ گونه مشکلی ندارد.

لطفی افزود: طی چند روز گذشته در برخی شبکه‌های اجتماعی یزد مطالبی منتشر شد که قطع آب انتقالی به یزد و استفاده از آب چاه‌ها با املاح و نیز درجه شوری بالا باعث شیوع بیماری‌های گوارشی، اسهال و استفراغ گسترده در کودکان یزدی شده است.

وی ادامه داد: حوزه بهداشت در زمینه آب در دو بخش میکروبی و شیمیایی دغدغه دارد با توجه به قطعی آب و کمبود‌هایی که وجود داشت تاکنون آب شرب آشامیدنی مردم هیچگونه مشکلی نداشته، آب سالم و بهداشتی و بدون آلودگی میکروبی و شیمیایی است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت : گرچه در برخی مناطق به دلیل استفاده از آب برخی چاه‌ها که درجه شوری آن‌ها بالاست، اما به حدی بالا نیست که موجب ضربه به سلامت شهروندان شود.

وی ادامه داد: وقتی موضوعی حاد باشد، طیف وسیعی از مردم به مراکز درمانی مراجعه کنند، هنوز در این مدت چنین اتفاقی رخ نداده و شهروندان مطمئن باشند آب شرب سالم و بهداشتی است.

انتهای پیام/ی

آب شرب استان یزد سالم و بهداشتی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.