مسابقات قرآن، عترت و نماز گروه یک دختران دانش آموز استان دراردوگاه مدافعان حرم ناحیه یک مشهد آغاز شد.

آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم آغاز این مسابقات گفت: از میان شرکت کنندگان ۸۰۰ نفر انتخاب شده که از بین این نفرات پس از گذراندن دوره‌های آموزشی ۹۰ نفر به عنوان نمایندگان استان در مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور معرفی خواهند شد.

خدابنده در بخش دیگری از سخنان خود باتاکید به این که توجه ویژه به قرآن و معارف دینی از اولویت‌های آموزش و پرورش استان است افزود: اعتقاد ما این است اگر بتوانیم فرهنگ قرآنی را در بین دانش آموزان و خانواده‌ها ترویج دهیم قطعا به اهدافی که در زمینه دستیابی به حیات طیبه داریم دست پیدا خواهیم کرد.

وی برگزاری این مسابقات را در راستای عملی کردن اهداف سند تحول بنیادین در زمینه تعلیم و تربیت موثر دانست و افزود:توجه به معارف قرآنی باعث تقویت هویت دینی، ملی و انقلابی دانش آموزان ما می‌شود و باید با نگاه ویژه به این موضوع تلاش کنیم فعالیت‌های قرآنی و دینی در مدارس و سطوح شهرستانی و استانی با بهترین کیفیت و در بالاترین سطح برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی یکی از مواردی ست که امروز موردتاکید مقام معظم رهبری است و باید موردنظر همه دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.
 
وی افزود:بهترین فرصت برای ترویج این سبک از زندگی بهره گیری از ظرفیت قرآن و معارف دینی است.
 
گفتنی است در دوره اول این مسابقات دانش آموزان در ۱۴ رشته در سطح شهرستان‌ها و مناطق با هم به رقابت پرداختند و پس از طی مرحله شهرستانی و منطقه‌ای بیش از سه هزار نفر از دانش آموز برگزیده در سه منطقه استان با یکدیگر رقابت می‌کنند.
 
انتهای پیام// ر. ر
 

برگزاری مسابقات قرآنی در راستای عملی کردن اهداف سند تحول بنیادین

 
 
برچسب ها: قرآن ، آموزش وپرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.