عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با ورود ما به مجلس از اولویت‌های اصلی ما زنان سرپرست خانوار بود که از سه استراتژی بحث کلان کشور نیز اعلام شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛طیبه سیاووشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس پیش از ظهر امروز در جلسه جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان که با حضور بانوان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، گفت: مواردی که برای خانم‌ها به لحاظ حقوقی و قانونی مهم است زمانیکه به مجلس برسد بررسی خواهد شد  و سعی می‌شود به تصویب برسد اما نباید فراموش شود که فقط شش درصد خانم‌های مجلس زن هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موارد مهم در بودجه  و تاثیرگذار در استان‌ها بحث بودجه نیم درصدی است، بیان کرد: این بودجه به امور بانوان استانداری استان‌ها اختصاص یافته است هرچند سعی شد که این سهم بیشتر باشد اما این نتیجه تلاش‌هایی است که صورت گرفته است.

وی افزود: در حوزه طلاق سعی بر این است که گفتمان طلاق به ازدواج تبدیل شود گرچه این مهم به یک معضل تبدیل شده اما ازدواج بحثی فرهنگی است  اما متاسفانه موضوع طلاق را از بُعد مادی آن می‌بینیم و این درست نیست.

سیده فاطمه ذوالقدر عضو دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: در سفر به استان کردستان از مشکلات استان در حوزه‌های مختلف آگاهی پیدا کردیم و بدون تردید سفر ما به کردستان در بودجه‌ریزی بدون تاثیر نخواهد بود.

وی عنوان کرد: با ورود ما به مجلس از اولویت‌های اصلی ما زنان سرپرست خانوار بود که از سه استراتژی بحث کلان کشور نیز اعلام شده است.

وی اظهار کرد: ۲۳۰ میلیارد تومان برای بیمه بانوان سرپرست خانوار بودجه گرفتیم گرچه این اعتبار کم به نظر می‌رسد اما قابل توجه است.

ذوالقدر به لایحه نظام صنفی رسانه بعنوان یکی دیگر از مشکلات مطرح شده توسط نماینده رسانه‌ها در این جلسه پرداخت و گفت: این لایحه وارد مجلس خواهد شد و حیطه اختیارات مشخص می‌شود.

عضو دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از اتمام لایحه حقوق کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: این لایحه بزودی وارد مجلس خواهد شد و مورد توجه قرار می‌گیرد.

پروانه سلحشوری عضو دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اضافه کرد: از زنان تصویر زن قدرتمند در صدا سیما نشان داده نمیشود و از زنان به عنوان مادر فقط یاد می‌شود اما جامعه نیازمند یک مادر توانمند  است.

سلحشوری گفت: رویکردهای اتخاذ شده متاسفانه رویکرد مردسالارانه است در حالیکه دین اسلام دین برداشتن تبعیض و بی‌عدالتی و شان و منزلت بخشیدن به زنان است و نگاه کنونی به جامعه ما نگاه دینی نیست اما با کمک به هم حل شدنی است.

وی بیان کرد: مردان جامعه باید به این نتیجه برسند که جامعه ای پویا خواهد بود که زنان توانمندی داشته باشد و تمام وجود ما نقش مادری دارد و فرزندانی تربیت کرده‌ایم که وارد جامعه مردسالارانه شده است.

عضو دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی زنان کرد را نماد زن قدرتمند خواند و گفت: از زمانیکه زنان وارد مجلس شده‌اند سعی کرده‌ایم صدای زنان باشیم.

انتهای پیام/ د م

جامعه نیازمند مادران توانمند و پویا است

 

برچسب ها: شورای اسلامی ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.